Fins det svarta posthorn?
brun,röd,blå,rosa…ev vit har jag hört talas om.
Vad är det mörkaste posthorn ni fått fram?
Gärna bilder…OM det inte är nåns hemliga avelsprojekt. Fast då kan ni vell bekräfta iallafall:roll:
Står högt på MrX önskelista;)
Fins det svarta posthorn?
brun,röd,blå,rosa…ev vit har jag hört talas om.
Vad är det mörkaste posthorn ni fått fram?
Gärna bilder…OM det inte är nåns hemliga avelsprojekt. Fast då kan ni vell bekräfta iallafall:roll:
Står högt på MrX önskelista;)
Det finns en Posthornssnäcka som är svart men den är inte av samma art som våra men samma familj tror jag, jag har sett den på Ebay:D!!
Jag såg en riktigt riktigt mörkbrun snäcka imorse i mitt kar, nästan så jag hajjade till och trodde den var svart först!
:roll: Om man kan färgavla posthornen mot vit så borde man kunna färgavla mot svart oxå:roll:
Precis!
så snyggt det skulle vara med svarta posthorn! älskar svart
peckolita är ju duktig på att få fram andra färger på posthorn så där finns det säkert något hemligt projekt ;). Hon får ju bruna av blå och håller på med vita ;).
FINS DET NÅGON BILD?
Finns bild här längre ner på sidan:D!!
http://www.redbee.se/showthread.php/3753-Få-fram-lila-posthornssnäckor?highlight=Vita+Posthorn
posthorn har en tendens att med jämna mellanrum återgå till naturliga ursprungsfärgen brun när man avlar på färger så det gäller att vara observant.
att snabbt sortera bort de färger som är minsta lilla ljusare än det man är ute efter ( i det fallet svart ) är riktigt viktigt . . att starta en posthornsodligen är nog det enklaste som finns men att få den att gå mot rätt färg är f*n så mycket svårare
jag började själv med vanliga enkla bruna och har fått fram både blåa , rosa , oranga och även några vita men svart har jag inte sett några tendenser till. eventuellt nån mörkare nougatfärgad
men med det vill jag definitivt inte säga att det inte går.
may the force be with you in your quest for black snails skrattar
Hittade en bild efterenvist googlande ![]()
TAK! för bilden:D