Jag har försökt med en håv och 2 håvar, jag har försökt fånga henne med fälla, men nej då jag får bara inte tag i henne, hon är putts väck så fort jag visar mej med håv eller fälla och hon måste upp ur karet nu. Jag har mina Snöflingor i karet och dom är lättstörda + att jag tror att 2 honor bär på rom, så jag kan inte börja riva i inredningen i karet för att få tag på den eländiga fisken :twisted:!!!
Är det någon som har något bra tipps hur man kan lura en misstänksam fisk
???
Locka med mat och sen fånga? Jag har tyvärr inge bra råd att komma med förutom det. ![]()
Prova när det är mörkt i akvarium, och lys med ficklampan.
Ok Arek, ska testa det, måste bara skaffa en ficklampa först så jag får köpa en i dag
!! Jag måste få upp henne nu från karet, kan inte vänta längre och vill inte att några räkyngel ska hamna i hennes mage, Snöflingor bär få ägg precis som Kardinalerna
!!!
Tålamod,som man har svurit och varit galen över att man inte får upp alla dessa fiskar,för mig lyckas det alltid om man har tålamod,vilket kan ta en evighet,sen har jag märkt att det är svårare ha få upp fiskar som är sjuka,precis som att dom känner på sig att det här är slutet…
Om det inte är en inbillning från min sida,vilket det lika gärna kan vara;)
Har du inget glas skiva som du kan sätta ner och mota in henne i ett hörn?
Kanske en dum ide,men i alla fallen ide:p