Sulawesisnäckor som förökar sej!!

Måste dela med mej lite av mina sulawesisnäckor erfarenheter!
Jag köpte 3 st sulawesisnäckor av sorten som finns på bilden för ca 1 år sen.
Dom har gått i ett 325 literskar med diverse fisk,posthornssnäckor.Vattnet i karet har har varit mycket mjukt
pga massvis med mangroverötter, Tempen har legat på runt 23 grader och ph runt 6,5.
Snäckorna har inte gjort mycket väsen av sej och aldrig visat tendens till parning/snäckbebisar.

För en tid sen la jag ner 325 karet och flyttade sniglarna till ett litet 31 liters kar, inrett med massvis med kalksten,
doppvärmare i karet som är inställd på 28 grader. Vattnet har blivit stenhårt och phvärdet gått upp till runt 8.
För en vecka sen såg jag ett gäng sulawesisnäckor på runt 1cm :smiley: :smiley:
Så det verkar ha gjort susen med dom nya förhållandena. Tror att miljön mer liknar deras naturliga nu.
Bilder kommer så småningom när proffsfotografen kommer på besök :slight_smile: (drd)

Kul, ska också ändra förhållandet för mina gula.
Har inte sett några nya snäckor på ett bra tag.
De växer så himla långsamt också, så det kanske är temp. som är fel.

Kul! :slight_smile: Är själv intresserad av att köpa, men har avstått pga att man aldrig hört att de förökar sig något vidare. Fast det är ju inte optimala förhållande för räkorna jag har, så jag avstår nog ett tag till, kanske skaffar Sulawesi räkor senare och kombinerar med snäckorna då :wink: