"Studiebesök"

Det här låter säkert mysko :oops: Men jag är skitsugen på att besöka någon av er grymt seriösa räkodlare. Ni som kan och har allt :wink: Det skulle hjälpa mig grymt mycket i mitt och Jessicas projektarbete :slight_smile: Har ju sett att många av er bor i Malmötrakten och det är ca 90 mil från mig i vanliga fall, men nu råkar det vara så att min syster bor i Köpenhamn och jag är där just nu. Jag ska någon dag innan den 7.e januari över till Malmö för att hämta Eden 501 mini ytterfilter hos forint och skulle då eventuellt om någon har tid och intresse kunna lägga ett besök hos dig/er den dagen :stuck_out_tongue:

Och om det inte passar innan jag åker härifrån ska jag be skolan betala en biljett till dit jag behöver åka för att hälsa på en “riktig” räkodlare :wink:

Mja, det kanske kan ordnas. Får kolla hur jag jobbar. Kanske Räkmackan kan ställa upp också, vi har promenadavstånd mellan oss. Inte för att jag ser mig som seriös räkodlare (Räkmackan är värre enligt mig, med alla snygga grades), men lite tips och trix kan jag nog bistå med.

Annars är det inget mysko med att vilja göra studiebesök. Att besöka andra akvarister är en av de verkliga höjdpunkterna i hobbyn, enligt mig. Det finns alltid något att lära, någon slug lösning att snappa upp, några trevliga firrar/räkor att spana på eller växter att ta skott ifrån.

Hilsen,

/P

Du får hänga med zoopet gänget till tyskland så får du se på räkor :wink: Förhoppningsvis skall vi besöka ett par bröder som odlar räkor i sin källare och försörjer sig på det, inte hundra på det men förhoppningsvis :smiley:

Okej det vore kanonkul :slight_smile: Jag ska nog över till Malmö den 4.e som det ser ut. Så om det gick att lösa någonting då? :wink:

Mvh Natalie

Vadå ditt projektarbete?! :open_mouth:

Vårat :D, men du kan väl inte ta dig till Malmö sådär på måndag?

Det skulle vara sjukt kul :smiley: När sticker ni dit?

Jag är ledig den 4:e så det torde funka. Får kolla med Räkmackan också. :wink:

Hilsen,

/P

Åhh :smiley: Låter bra det… Haha får göra det :slight_smile:

Mvh Natalie

Jepp den 4de funkar för mej med innan kl 16.00 eller efter 19,00

Låter bra det, vi ska vara hos PatrikMalmo runt 13.00 :smiley:

:lol:

perfekt…

ge dem varsin svamp och låte dem skrubba kalk… :lol:

De ska se den hårda sidan av att vara räkodlare… :wink:

Räkodlare har det rätt lätt ändå, små kar, små detaljer i inredningen, små lättskötta filter. Som sjöciklidägare har jag lyft ett 700-liters på plats själv (ca 1,5 meter upp, lista ut hur jag gjorde och vinn en målarlåda…), tappat ett stort kar på handleden, sett mycket otroligt i aggressionsväg, slabbat med filtermattor på 60x60x10 cm samt flera gånger kånkat inredning så jag blev helt slut… och ja, kalkmöget finns även där, men är en baggis i relation till det andra. s

Hilsen,

/P

Hahahahahaha :lol:

Stackars…stackars er ciklidägare… :wink:

Tur att du kommit över till den rätta sidan…

Hej alla glada.

TYVÄRR HAR PATRICKMALMÖ FÅTT FÖRHINDER I DAG!!

TYVÄRR HAR PATRICKMALMÖ FÅTT FÖRHINDER I DAG!!

Fast jag är hemma, Wiindy du har pm

det kommer säkert bli väldigt intressant ändå :thumbs:

Synd att det kom fram så sent. Satt redan på bussen till Malmö då de här inläggen skrevs… Jag får be skolan sponsra med biljett ner så kan jag besöka då, och då kan även min projektpartner följa med :smiley:

Kommer gärna en annan gång :smiley:

Du är välkommen :slight_smile: