Start av 20L

Idag skall jag börja jobba på mitt nya projekt. Ett 20 L nanokar. Var ju ett tag sedan jag fick det men det fick gå på en tur till glasmästeriet då ena glaset var sprucket. Det var inget höjdar jobb de hade gjort där på glasmästeriet heller. Så nu har det stått på diskbänken med vatten i över natten för att se om det var tätt.

Så nu skall jag äntligen börja med detta. Det är ju så kul med inreda ett kar och planera…

Så småningom när vattnet och karet är moget skall nog de blå tigrarna flytta dit. räcker nog med 20 L istället för 60L som de har i dag. Ser lite tomt ut i 60L med bara ett gäng tigerräkor.

Det blir nog kanon, du får visa hur det blev också när det är klart:D:D!!!

jag kan fixa lite bilder under “loppets” gång, så få vi se vad det blir.

Spännande, då väntar jag på bilder:D!!

;), kommer kommer. Måste ju ta bilderna först. Tvättat sanden nu, Rådasand “special sand”, kokat stenarna som går i samma färgton som sanden.

Då skall vi se… Blev ju inte som planerat (som vanligt) försökte jobba med att få igång allt i går men det kom massa annat emellan och det fanns inte tid. Men det gjorde ju inte så mycket eftersom det bara är växter i 20 L:arn än så länge. Men nu på morgonen har jag pysslat lite med detta innan dagens bestyr. Så vattnet är ju inte klart och det ser karjt och trist ut. vet inte heller om det är tillräckligt med ljus för vissa växter men då provar jag med något annat. för tillfället är detta dagens fakta och bild.

Start 2011-04-01
20L, 25 x 25 x 35cm

Ljus 0,55 W / L
pump: max effekt 400L / h

Botten: Rådasand (special sand)

Växter
Rotala rotundifolia (indica)
Ludwigia glandulosa
Heteranthera zosterfolia
Bolbitis heudelotii
Staurogyne sp. ‘Low Grow’
Glossostigma Elatinoides

Liten bit av en Mangroverot
Sten som matchar sandens färg

Djur: -

Bakgrund: Vit tygbit

Om du sätter dit en svart bakgrund på det där karet kommer du få ett helt annat djup i det. Skulle bli toksnyggt tror jag. Pumpen skulle smälta in mer med.

hm ok, skall fixa det under dagen, Gillar heller inte att man ser pumpen så mycket. Tänkte att rundifolian får växa upp och skyla pumpen men , din idé var mycket bra Grottbert, tack för det.

Ser väldigt lovande ut :smiley: Kan man inte dölja pumpen med hjälp av växter istället? Jag gillar inte bakgrunder, vill se igenom karet, känns som att det blir ljusare - men smaken är ju som baken hi hi :slight_smile:

mja, skall nog skaffa ett annan pump. Känns som pumpen tar upp hela akvariet fast den är liten.

Hur har du planterat Bolbitisen, på roten inte i sanden va:???
Blir ju snyggt när växterna växt till sej och håller med om bakgrunden, svart är bättre, kan du inte flytta ner pumpen mot botten?, men jag vet ju inte hur den sitter fast:?

Bolbitisen sitter på roten. har byt till svart bakgrund skall köpa ett ytterfilter istället, vill ha bort pumpen ur burken.

Bild? :slight_smile:

kommer lite senare

Ny bild svar bakgrund, Skall inte ha dem pumpen. Den skall bytas ut.

Snyggt med svart bakgrund och ljus sand:thumbs:

Hur gick det här då?
Bild?:thumbs::thumbs::thumbs: