Nån som vet var man får tag på nån ljus (vit eller gul) tjock spann med kraftig kant o ordentligt handtag man vågar bära i.
Ska användas för vattenbyten-
Jag använder 20 l sirapsspann från bagerier. Har använt samma spannar i minst 10 år, så de håller trots att de ser lite klena ut
Sedan har jag 20 l hinkar som det varit fiskmat från Sera i. Dessa känns mer robustar men är klumpigare.
Mitt råd är att kolla med någon inom livsmedelsbranchen, bageri, restaurang mm.
jag körde med spann innan men bytte till en trädgårdsslang mycket enklare slipper att springa fram och tillbaka med en massa tungt vatten :roll:
Jag använder också trädgårdsslang till mina större kar, men förr anväde jag vanliga 10 L hinkar, ska man nu hälla i vatten med hink också så blir det väldigt otympligt att hålla en så pass stor hink över akvariekanten, men är man stark så kanske man klarar det.
Tack, hur visste du att jag var stark
Jag låter vattnet stå över natten i hinken med lite Easy Life FFM, i tron att vattnet då är bättre är det som tappas direkt från kranen.
Tack, hur visste du att jag var stark
Jag låter vattnet stå över natten i hinken med lite Easy Life FFM, i tron att vattnet då är bättre är det som tappas direkt från kranen.[/quote]
Går att läsa mellan raderna :lol: :lol: :lol: !!!