Började måla om i mitt rum igår, och för att färgen skulle torka fortare satte jag in två fläktar och en värmekälla som jag blev tillbedd att göra. Tänkte inte mer över det utan gick och la mig ganska sent. Klev upp i bra tid i morse för att börja med maskering och målning. Tittar i mina kar som har stått uppe på ett bord nära dörren ut till huset men i samma rum som jag målar om i och inser till min fasa att det var otroligt varmt i karena. Alla CR och CB + Tiger och BP är döda Men mina kämpar till cherrysar lever fortfarande. Allihopa faktiskt, även mina cherry-yngel kämpade på i värmen.
Lärdom; skit i hur lång tid det tar för färgen att torka även om det innebär att du får sova på en madrass på golvet i en vecka, så slipper du koka räkorna. Eller flytta karena, har du inte plats får du ta dig plats till dom.
Jag skäms verkligen över att jag inte tänkte på att det blev bastu i rummet och att det skulle påverka vattentempen. Men tanken på att tömma alla kar för att flytta dom upp till köksbordet och fylla dom igen för att sen efter två dagar göra om proceduren var inte tänkbart. Inte just då i varje fall…
Känn er inte hämmade att skälla på mig! Jag är urusel… Och jag mår ännu sämre.
Skickar med en dålig bild på resultatet av rummet.
Jo det är väl det man får göra… Men det är så förbannat tråkigt, för det är ju så mkt tid och pengar som lagts ner på projektarbetet…
Ja, som vi har kämpat med maskering och om-maskering, nu vill jag inte måla igen på ett bra tag… Men jag är nöjd…
Mjo. Det är så man lär sig. Vissa lärdomar svider dock mer än andra. I gengäld så gör man aldrig om dem. Vet inte om det är en tröst eller motsatsen, men för min del så hittar jag ständigt på nya misstag.
Tjura och sörj ett tag, men sen på det igen. Intresset brukar hålla sig.
Tråkigt att höra! Gjorde en annan miss för ett tag sedan, silikonade om ett 300L kar jämnte ett öppet 400L växtkar. Senare på kvällen såg jag att något var helt fel i karet, alla fiskar stod och tryckte vid ytan, de hade blivit förgiftade av ättikan som dunstar ifrån silikonet eller nått sånt. Slutade med två döda diskus och ett par Apistogrammor.
Slutsats, ALLT som luktar skall man passa sig för, om det är kemikalier inblandade, kan bli lika knas som med din temperaturhöjning =/
Okej, men misstag gör alla, även den bästa… Det är bara att lära sig av dom och inte göra om det… Har iaf 8-9 cherrysar kvar, men det blir förhoppningsvis mer inhandling när Rock N’ Shrimp beger sig på studiebesök neråt Sverige
Klart, jag är en äkta viking, och vikingar ger sig inte i första taget Skulle aldrig falla mig in att ge upp trots det som hände. Nu är min mamma nästan lika engagerad som jag i räkburkarna Så vi lär ju har räkor ett bra tag framöver hemma