Hur får man bort ful sniglar från ett räk-kar?
Anatome Helena tar tar en del, men har du massvis behövs många Helenor, snäckfällor är ganska effektiva med.
Undrar om det verkligen går o få bort dom helt… verkar inte spela nån roll hur mycket man än krossar eller lyfter ur… nog finns det kvar hela tiden ändå… :S
//Johan
Det är bara att inse de finns och gör stor nytta
Accepterar man dem så är det inte så farligt, tänk på att det snart är Jul och då kan kanske även sniglarna få leva
va kul… :lol:
finns det verkligen sådana små snigelfällor… :?:
Har jag aldrig sett…
Vad stoppar man i dem för att lur in dem??
Hur gör man sen…dränker dem :?: :?
Ett tips är att lägga i gurk skivor eller broccoli på kvällen precis innan lampan släcks och sen ta gurk skivorna eller broccolin precis innan lampan tänds. På så vis kan du iaf minska på dom.
Här är den, jag brukar stoppa i någon maltablett fast det funkar fint med gurka också. En och annan räka kan hitta in men de är lätta att ta bort sen
smart…
Någon har haft ett problem…
Någon har löst det…
Enkelt…
Man kan andvända snäckfälla också till att få bort dom fula maskar som man har när man har räkor.
Man får lägga ner en skalad räka (som man köper i affären ) glöm ej att skölja den innan.
Precis när belysning ska släckas och sedan plocka upp den efter någon timme.
Dom är köttätare så att dom kommer att dras till räkan, gör man det upprepade gånger så får man bort rätt många.
Ibland kan man vara väldans dum…
Jag tittade i ena karet och tog förgivet att det var massa physa sniglar eller va tusan ful sniglarna nu heter.
Lägger ett inlägg och går tillbaks och tittar igen, denna gången får jag för mig att lyfta på locket och där hänger en Äpplekokong… Det är alltså äpplebäbisar i hela karet…
Men det blir nog att skaffa någon helena, har en hel helvetes posthorn och malysiska sandsnäckor i det andra karet.