Några snäckor från Mona
Visst är de vackra
Äppelsnäckorna var häftiga med fläckig fot.
Ja dom är riktigt gulliga. Dom har ett helt annat huvud och mun jämfört med posthornen.
Vilka fina bilder du har tagit!!! :shock: Inte för att jag borde bli förvånad eftersom jag har sett dina tidigare bilder, men ändå. Hoppas att de klarar sig, för jag ser verkligen fram emot att se fler av dina bilder på dem.
Visst ser äpplena lite ut som små elefanter med skal.
De vuxna äpplena jag har här hemma äter direkt ur handen på mej, jag brukar passa på att mata dem när de krupit upp till ytan för att fånga flytande mat.
De vuxna äpplena jag har här hemma äter direkt ur handen på mej, jag brukar passa på att mata dem när de krupit upp till ytan för att fånga flytande mat.[/quote]
Mysigt, nästan sugen å skaffa några själv. Frågan är hur bra de klarar sig i neutralt vatten. De flesta akvarier jag har ligger Pht på lite under 7 grader.
Dom blir rätt fula i skalet om ph ligger under neutralt. Jag häller i krossat snäckskal i dom kar som äppelsnäckorna och dom snyggaste posthornen går. Där jag inte har kross och posthorn får dom vita skador på skalen, men överlever.
Ja visst ser de ut som elefanter. Deras långa ansikten, eller vad man ska kalla det blir ju som en snabel.