Skryt om vad som helst, visa bilder på era nya räkor, berätta att ni lyckats odla den där svåra fisken etc :evilgrin:
Ingen respons alls? Något har ni väl att skryta om? ![]()
Själv får jag hem några riliräkor imorgon ^^
Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Haha. Nej, jag har verkligen inget att skryta om ![]()
Däremot upptäckte jag något roligt för några dagar sen.
Jag skulle möblera om i farsans 540-kar, och upptäckte att Cryptocoryne pontederiifolian (?) jag planterade ner i somras blivit till över 40 stycken. En hel skål med småplantor ligger utanför bilden. Jag tänkte mig ca 10 plantor, inte 40.
Näe… vi e nog inte lagda så här på forumet att vi måste skryta om våra bravader…
Här läggs det ju friskt upp när man gör misstag osv… detta för att man skall lära sig…
Även om jag har varit lite lugn här på forumet, så har jag odlat fram över 1000fiskar det senaste året (allt från malar till olika ciklid arter) och över 1000 räkor.
De flesta har ju sålts till butiker… men även en hel del privatpersoner hör av sig för att köpa…
Så det får vi ta som lite skryt…;):lol:
Jag är egentligen inte ett dugg intresserad av att odla… men det blir ju en naturlig del av fiskar & räkors liv när de trivs…
Och överskottet måste man ju bli av med, då man inte vill ha fler kar igång… (Har minskat från 12kar till 5kar) som är lite mer lagom…
Har ca 750L vattenvolym i de resterande karen… b.la ett 220L körsbärs räkkar… där de stortrivs…
Nä, nu får det vara nog med skryt… :lol::lol::lol:
Det var mycket att skryta om thumbs
Såg nu att det är två grad SSS cr räklingar i mitt kar! Pappan dog efter någon vecka här då han hann nog para sig! ![]()
Och jag har precis koppat in ett gäng fina rilisar hos mina risfiskar ^^

Rätt bra mobilkamera ![]()
Och rätt skitig framruta XD
haha, ja ![]()
ett litet igenvuxet 5.5 liters, och vågar inte torka bort algerna när jag har dyrbara räklingar som kan fara illa ;D
Får jag också skryta med en av nu sju upptäckta yngel från F1 or. En liten liten räka som betar på grön och brunalger från bakrutan. Ynglen är
nästan omöjliga att se genom kameralinsen men de finns där ändå. Efter hur många dagar kan man se tendenser i färgteckningen?
jag tar över hundra kilo i bänkpress ![]()
(hehe jag var tvungen)
:hehe: Som kvinna får jag väl med skryta med nått likvärdigt. La mitt ex i armbrytning. (mindre kul för han dock :mrgreen:)
var det därför han blev ett ex, så hade det iaf varit här lite stolthet får man väl ha ![]()
Nej det var inte därför. Och styrka handlar för mig inget om stolthet. (även om jag gillar att vara stark/ast) :hehe:
Och fixar Björn Ferry att vara svagast så gör nog fler killar det… :mrgreen:
Jag flyttar in i egen lägenhet idag, en trea utlängst pendeln
och upptäckte när jag tömde stora akvariet att mina grönblåa tigrisar kan ha korsat sig med några crystal jag hade förut…så verkar det iaf när man hittar blåa crystals i akvariet, samt en jäkligt rolig, helt brand organge hybrid med orange ögon.
Två av mina tre mörkgröna tiger räkor är gravida också, så nu börjar det bli dags att skaffa den där akvariehyllan och danga upp en tio små kar eller nått xD
Och om jag endå ska skryta…jag gör en sjukt god köttfärs när jag lagar mat ![]()