Ja, vad tycker ni medlemmar om karma-funktionen?
Är den onödig eller användbar?
Gör din röst hörd!
Omröstningen varar i 7 dagar.
Ja, vad tycker ni medlemmar om karma-funktionen?
Är den onödig eller användbar?
Gör din röst hörd!
Omröstningen varar i 7 dagar.
Onödig.
(Hoppas nu bara det inte går att rösta flera gånger på ett och samma alternativ så det blir lika missvisande som karma-funktionen…)
Håller med! ![]()
Har stängt av min funktion. Vilket man kan göra om nu majoriteten vill ha kvar Karman.
Haha, nej. En medlem kan bara rösta en gång.
Man kan däremot ångra sig efter man röstat och vill byta.
Onödig. Hänger man med några veckor lär man sig vilka användare som är värda att läsa. Karma-funktioner riskerar leda till “karma-whoring” och i förlängningen moderation av karma och sedan meta-moderation. (Se slashdot.org!)
ääh . . karma kan väl igentligen kvitta , den ger ju inte direkt nått speciellt mer än att det kanske är kul att nån skickar karma så man ser att folk uppskattat det man skrivet.
Nödvändigt , nä knappast
Onödig, ta bort den!
Tycker det är en rolig sak och man blir ju glad om man får karma av någon.
Tycker inte det spelar någon roll om den finns kvar eller ej, skulle personligen aldrig ge karma till någon för ett roligt/oseriöst/konstigt inlägg utan bara för bra inlägg/artiklar.
Det var lite det jag syftade på att man skriver nån info som nån uppskattar och man får karma det är lite roligt i mina ögon=)
Onödig, ta bort den!
Ja tycker oxå den kan tas bort, e ganska onödig, tycker man att någon har skrivit nåt bra kan man väl bara säga det till den personen, beröm e alltid härligt att få även om det inte e nån uppsats man skrivit.
Jag tycker det är lite gulligt, vilket jag tycker passar bra på ett forum huvudsakligen för små räkor.
En liten kort förklaring i auto-PM:et hur det är tänkt att användas och fungera tror jag skulle förhöja värdet, och sudda ut en spontana frågeställningar som kan dyka upp när man får det första pm:et
Håller med! :thumbs:
En typ liten FAQ som skickas till en när man blir medlem. Förstod inte hur det fungerade och samma sak med stjärnorna som fylls i, som jag fortfarande inte förstår hur, när och varför ![]()
Omröstning avslutad.