Är det bara för mig eller ni andra också? Sen den slumpa bilder “galleri” kom till så har det blivit oroligt segt att komma in på sidan?
Jag har testat allt… alla andra sidor är lika snabba som vanligt… men direkt jag skriver www.redbee.se tar det en EVIGHET och jag hinner skriva ett helt ord vänta 5 sekunder sen kommer bokstäverna. Som sagt tror inte det är något med datorn då allt funkar på alla andra sidor…
Någon annan?
Kan va så tråkigt att det är min dator med “vista” M*G som klöddar därför jag frågar om det är likdant för andra?
Tycker forumet är så otroligt segt att jag inte orkar skriva i trådarna längre. Det tar säkert 15 sekunder att byta från en sida till en annan och sen tar det jättelång tid innan sidan laddats klart helt och man kan skriva i “normal takt” och inte vänta på att bokstäverna ska komma upp på skärmen i 5 sek per bokstav.
Det går också jättesegt att scrolla ner och upp på sidorna. Det hackar som och tar säkert 10 sekunder att komma ner ett snäpp…
Har en gammal dator med windows XP men det är lika jävligt på min nästan nya dator med vista!
Gå in på Start i Windows. Tryck på “Kör”. Skriv CMD.exe och tryck på enter.
När command line kommer fram skriver ni in “Ping redbee.se” fast utan citattecknen.
Vad får ni fram för värden?
Samma här,
Jag har exakt samma problem,
Plus att jag konstant blir utloggad hela tiden,
vilket är extremt störigt då jag som högst är inloggad 5 minuter åt gången,
Jag vet andra som har exat samma problem med att bli"utkastad"
Vettet tusan…jag är inte händig av mig när det kommer till sån här problematik
Älskar chatten, tycker att den är riktigt sweeet nickar instämmande :thumbs:
men stööörigt som tusan om det är den som stller till det juh…
det med utloggningsproblemet försvann för mig direkt jag hade kryssat in den “kom ihåg mig” eller håll mig inloggad" kommer inte ihåg vad det stod men det under där man skriver sitt inloggnamn… så försvann det problemet:)
Får då säga motsatsen, tycker det går finfint, eftersom jag har en ide om vad erat problem ligger. Troligen ligger det i att ni har fulla datorn i junk så det blir seg det kan vara en orsak (massa kakor sparade kan oxå bidra), sen så är det ett vanligt problem att windows äter fruktansvärt med ram minne och eftersom denna sida innehåller mycket kod/text bilder osv så kan det gå lite segt helst om man äger en typ standard 5000kr burk där minnet oftast är precis vad win7/vista klarar, allra helst med vista som jag skulle inte sätta in i datorn om jag så fick betalt för det.:evil:
Ang Xp så är det säkert så att man inte “rensat” Xp alltså formaterat den, efter ett år så är den så full med skit att det tar väldigt lång tid att ladda sidor.
Och ju längre man ignorerar Xp seghet ju värre blir det. Sen är nästa fråga vad använder ni för webläsare, vissa har lite problem med att få till vbulletin, vet mitt gamla firefox är lite kinkig på det.
som sagt som jag skrev i Starten har testat allt… Och sidor jag använder som är större än denna funkar och flytter hur bra som helst… Är på fler sidor som har vBulletin…
Och alla kakor och dylikt tömmer jag regelbundet så där ligger inte problemet. Det va absolut inga problem det kom samtidigt som “generatorn” med slumpabilder på framsidan kom.
segt är det inte för mig kör med google chrome, men däremot så händer det att alla inlägg i forumet är olästa även de som jag själv skrivit står som nya, det har också försvunnit inlägg som jag skrivit i min egen tråd
d.akvariefantast: Tyvärr så är det inte “BS” som du uttrycker det, Xp samlar skit allt du har någonsin lagt in i Xp ligger kvar, det ligger i att du alltid kan vara admin och på så sätt lagras all info ändrignar i filer i systemet, har är utbildat i persondatorer och har programmerat källkod i 2000-Xp, och tyvärr så blir det junk fulla burken efter ett tag, Enklast är att defragmentera hd minst 5 gånger, eller göra som jag dela upp hårddisken så allt du vill ha kvar lägger du i en del och har endast operativsystemet.
Sen beror det självklart på vad du använder datorn till, använder den till allt från spel till att göra film och programmera fast det blir sämre ju mer andra intressen tar över (undrar vilket;))
Ja då majki01 Har jag inga bra förslag, kan ju vara så att bilderna i detta forum är förstora, eller om dom laddas mot datorn så det ska gå snabbt att få en storbild av dom snabbt?
Nu vet jag inte vad du har för webläsare men vet det ska gå med firefox och det är att man klickar i att man inte visar bilder utan bara visar grafik+ text. Tänkte mest om man kunde då se om du får upp sidan snabbare när du skippar alla bilder.
först snackar du om att formatera sen snackar du om att defragmentera ?
känner du till skillnaderna ???
att defragmentera är bara att flytta startfiler till de snabbast lästa klusterna på din hårdisk , med andra ord , att flytta problemet framför sig.
att formatere är nått helt annat.
och förresten . . kolla komplett.se . en riktigt hyfsad speldator med windows 7 för 4995:-
Chatten är ju katastrof emellanåt. Den säger åt mig att jag måste vara inloggad, vilket jag givetvis är… Brukar gå över till Facebooks chat istället och det brukar funka bättre… tyvärr.
Mm, verkar vara en hel del problem med chatten. Funderar på att ta bort den om den ända inte funkar till 100%.
Vad tycker ni som har problem med chatten? Använder personligen inte chatten utan föredrar PM.