Tjena jag och D.Akvariefantast tänkte köra en beställning från Garnelio.de
Portot till sverige går på 24.50 euro vilket motsvarar 240kr
Blir ju mer ekonomist om vi delar på portot den som är intresserad!
Alltså som jag och D.akvarieantast hade det blivit 120 kr var. Men någon till så blir det ännu billigare.
Så ta en titt på garnelio.de och skicka ett pm om du är intresserad! Tänkte köra beställningen på Måndag då så att det garanterat kommer den veckan!
Har varit i kontakt med dom via mail! Och det ska inte vara några problem!
How are you planning to send forward the räkor that other people order once they arrive at your place ? Send them same day ? I am just worried that they will be too long in a travel bag this way.
Jag vågar inte svara på några frågor fören jag varit i kontakt med han som har affären…
Pratade med han via mail och då sa han ca 3 dagar och ja det går inte med levande inte för min del i alla fall… !
Men jag ska kontakta han via telefon och se om man kan göra någon deal… För när jag beställt annat från tyskland Som har iofs gått från thailand via tyskland så har det endå gått via en grossist i tyskland och från tyskland hit fick jag paketen på 1 dag… Så ska se om det går att göra någon specifik deal med han…
Men just levande tycker jag man ska beställa direkt hem till sig. Att skicka de vidare kan vara stressande, speciellt för räkor, tycker de ska fraktas högst 1 dag. Snäckor vet jag inte om de stressar upp sig särsklit mycket! Däremot saker kan man väl skicka vidare hur som helst!
Det hade varit samma regler där… Är djuren döda så tar man en bild på dom i sin påse… Och skickar till mig så jag kan vidarebefodra den till försäljaren… Samma sak som all transport .
Majki- var i skåne bor du? För jag har ju mina svärföräldrar nere i skåne så jag hade ju kanske kunnat åka o hämta hos er med för att slippa frakten till mig sen.