Sambeställning från tyskland!!!!

Tjena jag och D.Akvariefantast tänkte köra en beställning från Garnelio.de

Portot till sverige går på 24.50 euro vilket motsvarar 240kr

Blir ju mer ekonomist om vi delar på portot den som är intresserad!

Alltså som jag och D.akvarieantast hade det blivit 120 kr var. Men någon till så blir det ännu billigare.

Så ta en titt på garnelio.de och skicka ett pm om du är intresserad! Tänkte köra beställningen på Måndag då så att det garanterat kommer den veckan!
Har varit i kontakt med dom via mail! Och det ska inte vara några problem!

PM!

Vad har ni tänkt beställa?
prylar eller levande.

Levande

How are you planning to send forward the räkor that other people order once they arrive at your place ? Send them same day ? I am just worried that they will be too long in a travel bag this way.

Jag undrar också hur ni har tänkt det när varorna/djuren kommer till Sverige? Skickar ni vidare omgående, eller hur har ni tänkt?

Jag börjar också fundera lite som JenL och Mynta. Hur lång tid tar det för dem att åka från tyskland till sverige?

Jag vågar inte svara på några frågor fören jag varit i kontakt med han som har affären…
Pratade med han via mail och då sa han ca 3 dagar och ja det går inte med levande inte för min del i alla fall… !
Men jag ska kontakta han via telefon och se om man kan göra någon deal… För när jag beställt annat från tyskland Som har iofs gått från thailand via tyskland så har det endå gått via en grossist i tyskland och från tyskland hit fick jag paketen på 1 dag… Så ska se om det går att göra någon specifik deal med han…

Hur är det sen tänkt ska köparna betala en frakt till?
Ni får sakerna hem till er o vem betalar sen frakten till mig?

Något liknande ja… Jag lägger ju inte ut 30-70 kr porto per person för att få varan härifrån till sig .

Men det är hur billigt som helst endå.
Vi är redan 3 st som ska göra beställningen .

Och då blir portot 80kr per person… så vad är det ? 10 kr mer än vad det kostar o skicka inom sverige. Så inga dyra pengar .

Men som sagt. Mer vetande efter jag pratat med han.

jo men sen ska jag betala ännu mer för att få det till mig :wink:
nä tack

Ja så om vi är 3 personer så betalar du ungefär 100kr för att få det från tyskland till dig?

men om du hellre beställer själv från tyskland och betalar 250-300 kr själv för portot så klart du får göra det:)

Vi är redan 3 st och jagar inga fler .

Vi tänkte mer va snälla och se om någon ville va med när det endå blir så pass billigt.

Men just levande tycker jag man ska beställa direkt hem till sig. Att skicka de vidare kan vara stressande, speciellt för räkor, tycker de ska fraktas högst 1 dag. Snäckor vet jag inte om de stressar upp sig särsklit mycket! Däremot saker kan man väl skicka vidare hur som helst!

Det va en tanke om att vara snälla pga att vi endå ska beställa hem.

Men då släpper vi det:)

Blir mindre jobb för min del… Ville som sagt bara se om någon endå ville passa på när vi skulle för en billigare peng.

Så ingen sambeställning från tyskland blir av.

vem står för om mina djur är döda när dom kommer till mig då?

Det hade varit samma regler där… Är djuren döda så tar man en bild på dom i sin påse… Och skickar till mig så jag kan vidarebefodra den till försäljaren… Samma sak som all transport .

jo men man har väl bara 24h på sig hos vissa leverantörer?

Jo men det går inte via han då djuren inte är hos mig inom 24 h endå.

Men som till dig kristensen du hade ju kunnat tex åka hit till oss och hämta dina räkor. Trelleborg är ju ingen långväg från mig.

Men vi släpper räkbeställningen. Blir att vi som är grannar här hemma gör en beställning istället…

Ville som sagt bara se om någon ville vara med på det för att vara snäll när det endå skulle göras en beställning.

Majki- var i skåne bor du? För jag har ju mina svärföräldrar nere i skåne så jag hade ju kanske kunnat åka o hämta hos er med för att slippa frakten till mig sen.

Jag bor I veberöd:) Utanför lund

Lite synd för det var fel del av skåne :slight_smile: