Jag hade ju några bruna Planarier i en burk med lite mossa i, jag stoppade ner några bitar av stängelväxter i burken med, sen hällde jag i salt och rörde om:D:D Planarierna reagerade direkt med att dra i hop sej och efter en liten stund låg de totalt livlösa efter ytterligare några minuter konstaterade jag att dom var döda, de tålde inte saltet:evilgrin:!!
Då Planarier tål inte salt och för att förhindra att få in dem i karen så kan man lägga växterna i saltvatten innan man stoppar ner dem i karet, växterna tar ingen skada verkar det som då det inte är någon längre stund:D!!
Ville bara dela med mej av min upptäckt till er andra:D!!!
DEt var ju smart! det blir ju som om när man häller salt på sniglar
Fast dumt att hälla i salt i ett helt kar kanske 
Det här är ju ett sätt att förhindra att få in Planarier i karen, men jag tror inte det är någon bra idé att hälla saltet rakt ner i karet, jag vet inte, men man skulle kunna testa med en svag salttillsatts i kar med Planarier jag tror att det hämmar dem. Jag kan ta på mej att köra mina testpiloter ett gäng CR med salt i karet, men just nu ingår dom i ett annat test jag håller på med och jag behöver få det färdigt först:D!!
haha du sluta aldrig förvåna =) för bra är du 
lite Planarier i burk och salt personligen tycker jag detta var jätte bra skrivet och sakt…
men frågan är bara om man ser några i karet hur få man ut på bästa vis ? som sakt inte hälla salt direkt i karet haha 
Det här är som jag skrev ett sett att se till att inte få in Planarier i karen med växter, när jag tester salt i karet så menar jag inte att ha i massor men jag slulle tro att miljön blir sämmre för Planarierna och med det att de kanske slutar att föröka sej och senare för ut:)!
TACK peckoltia 
Detta tips var yber braig
Nu räddades min stora peckoltia boll med monosolenium tenerum
Körde en fem liters bytta med kolsyrat vatten och en hel del salt
Fråga mig inte hur mycket för jag hittade inge mått
Så det blidde till att höfta
Men jag såg också att dom drog i hop sig inom loppet av några sekunder
Sen låg dom sten döda där i den turkosa byttan
Den har legat nu i 30 min
Så nu blir det till att skölja av den noggrant med vatten
Och förhoppningsvis så dog dom dära hydrorna också håller alla tummar och tår som går
Värme