Så var man tillbaks från semestern som inte blev någon.........

Så otäckt, tur att det inte var MS eller ALS i alla fall!
Hur länge har det pågått och försämras du fortfarande?
Det finns en annan ärftlig sjukdom som påminner om ALS tror jag, min morbror (egentligen fosterbarn i familjen) fick den sjukdomen och blev successivt allt svagare under åren som gick…
Det är en sån där lokal ärftlig åkomma från Norrland, tror den bara brukar förekomma i något område i Norrland…
Du har inte släkt där uppifrån Norrland så att det kan vara en sån sjukdom?

Hmmm, min farfar kom från Norrland men flyttade tidigt ner till Gotland, det borde alltså finnas släktingar däruppe fortfarande som jag aldrig har träffat. Jag vet bara att läkarna tror att det är någon slags neurologisk sjukdom och jag väntar fortfarande på att bli kallad till Salgrenska för en ny undersökning av mina muskler, men jag har inte fått någon kallelse än från dem. Mina muskler blir allt svagare, jag märker det särskilt nu när jag upptäckte att jag har svårt att gå med kryckor, armmusklerna har jag inte tänkt så mycket på förut, jag vill låna en sådan där arbetsstol som man kan åka upp och ner med så att det blir lättare att utföra sysslor i köket som att laga mat och diska:)!! Troligen om de inte hittar något bot kommer jag att hamna i rullstol med tiden och köra elmoppe, suuuuck det vill jag inte, ska försöka klara mej utan så länge det bara går:)!!

Ok… Du måste fråga läkarna…
Hoppas att de kommer fram till vad det är för något och kan hjälpa dig!

Det hoppas jag också, för annars måste jag flytta till annan lägenhet med tiden och det vill jag inte för jag trivs i min lägenhet med de 2 stora balkongerna:(, vi får se vad dom kommer fram till.
Kan du försöka ta reda på vad det var för sjukdom Johanna:)??

Ok det kan jag förstå! :slight_smile:
Hm, tja… Jag ska fråga min mamma om hon vet vad den heter…
Annars borde en bra neurolog veta vad den heter…

Jag ska inte till neurologen förens i början av mars tror jag det var, fick en ny tid och bad dem skicka tiden per brev till mej, dom har tydligen fått tag i en ny neurologläkare som ska ersätta den förra som gick bort hastigt.