Så va de väl dags o presentera mig.

Hej allihopa!

Ja heter Annika och bor i Täby, norr om Stockholm tillsammans med min son Robin, hund Simzon, 3 akvarier 220 l, 112 l, 60 l samt nystartade äppelsnäcksakvariet på 40-50 l (tror ja). Jag jobbar som undersköterska på ett Parkinsonboende (ända boendet i hela Sverige o europa för Parkinsonsjuka).

Akvarier ja, fick ett 50 l av mamma när ja va liten där ja hade guppy,platy,mollisar,algätare,neontetror mm, dem där vanliga nybörjar sorterna. Ynglena spruta ut o ja börja testa att para olika guppys me varandra för att få fram olika färger på hanarna,sen bytte o sålde man dem till kompisar o så kommer ja ihåg. Ja tror ja nästan alltid haft akvarium, tittar man på bilder i fotoalbumen så ser man alltid ett där i bakgrunden :slight_smile: . Ett tag hade vi faktiskt 4 st pirayor, vet inte fart ja fick dem ifrån el så man vi hade dem ett bra tag tills vi gav bort dem.

Satt en dag o läste på insändare på zoopet.se o de var en där som berätta om äppelsnäckor o hur bra dem va som städpatrull i akvarier osv. Ja vet inte va det var men ja blev jättenyfiken och börja läsa om dem på nätet. Hitta en som sålde o ja köpte 4 st gula, fick 2 randiga me som bonus (insåg nyss att det var zebrasnäckor ja fått), fick hem dem släppte i dem i ena akvariet och satt sedan helt förundrad och titta på dem jättelänge, frälst :beg: . Insåg att ja måste hitta nått forum om dessa underbara varelser, behövde mer info oxå om dem, b la vad dem äter,för ja vart lite orolig när ja tänkte på att dem inte bara kunde leva på alger. Satt o surfa på nätet o vips dök denna sida upp och ja blev helt fast :smiley: :smiley: :smiley: