Rune har blivit pappa i dag!

I dag på morgonen innan jag skulle ge mej av till jobbet kollade jag Runes och hans 2 damers “blå” kokonger, har sett att en varit på G, dom har 2 mindre då det är den första gången för både Rune och hans 2 vackra damer.
Jiiiiipppppeeeeeyyyyy:D!!! I yngelkassen på frigilitbiten får jag syn på de första pyttesmå små blå bebbarna, Rune som inte riktigt visste vad han skulle göra med de läckra damerna från början lyckades tydligen lösa mysteriet till slut:lol::lol::lol:!!! Nu är han en nybliven och stollt förstagångspappa:D:D!!!
I skrivandes stund har jag ingen aning om, om det blir fler färger än blå, de är köpta på Hornbach för ca 1,5 mån sedan, men om jag klarar bebisarna så får jag ju veta om det blir fler färger i kullarna vilket ska bli spännande:D!!!

Grattis :smiley:

Inga bilder? :smiley:

Hmmm, får väl fota Rune och bebbarna när jag kommer hem från jobbet:lol::lol:!!!

Grattis!!!

Jättekul, grattis ,grattis o du vet va vi alla här väntar på…BILDER!!!:thumbs:

Ska försöka fota Rune och barnen i kväll:D!!

Ja, det var ju det där med bilder och den kommer här, inte så lätt att fota Rune och barnen tillsammans och detta familjefoto tog jag i går kväll, fick hämta up pappa Rune och lägga honom bredvid några av barnen, fast på kanten av yngelkassen:lol:!!
Barnen är runt 60 st:D!!

Här är ett familjefoto av stolta pappa Rune och några av hans ca 60 första bebisar, fick plocka upp honom och lägga honom på kanten av yngekassen, försökte med att lägga honom på frigolitbiten, men då höll den på att kapsejsa med pappa Rune och bebisarna:lol:!!!

:shock:oj himmel va små, jösses. men jättefina såklart grattis igen:)

Stort grattis!

Runes bebisar växer och frodas, alla i kullen är blå det finns ingen i annan färg, det borde tyda på att föräldrarnas gener bara kan ge blått:D!!
Här är några nya bilder, blå bebbar har en rosagul topp på skalet, ser rätt festligt ut,:D!!

Är man liten så kan man ju
äta liggande på rygg:lol:!!

ÅÅHHH gud så söta, 2 av mina kokonger har blivit mörkare så snart har ja oxå såna sötnosar, dem va jättefina.

fina bilder :slight_smile: speciellt på den som ligger på rygg :thumbs:

Tack, ja den ser gullig ut när den ligger på rygg och äter flingfoder:lol::lol::lol:!!!

Ojj dom var fina. grattis.

gratulera!

Bra bilder med, läcker blå färg på dem =)

Tack, när de är små så ser de mycket blåare ut än de gör som vuxna, men man kan ju alltid hoppas på att någon enstaka blir mörkare i skalet även som vuxna:D:D!!

Så söta. De växer fort.

Japp, de växer ganska fort de små bebbarna, lite till så kommer jag att lägga ut dem till försäljning:D!!