Rosa posthorn

Har nu tillräckligt med små posthorn som vill flytta hemifrån :smiley: Dom är renodlade och ger bara rosa avkommor.

10kr/st

Porto 30kr med postens gröna vaderade. Och +10kr om ni vill ha dem skickade med heatpack. Tillkommer alltid extra snäcka.
Kan även hämtas centralt i Gävle.

Hur stora är de du skickar?

Försöker skicka dom som är på minst 0.5cm och uppåt.

Har nu lagt order på sju stycken rosa posthorn. Det blir spännande att se hur de kommer att trivas.

Vad ska man tänka på när man har posthorns snäckor i sitt kar? Vad äter dem? Vilka värden vill dem ha m.m? Funkar dem med shrimp soil botten? Jag hade gärna beställt men vill samtidigt veta lite mera först :slight_smile:

De är stort sett “bulletproof”; de funkar i alla vanliga värden och bottnar (så länge inte substratet har vassa kanter). Är vattnet kalkfattigt så kan de få svårt att bygga upp skalet ordentligt, dock, men det är oftast ingen större fara.
De äter allt oönskat - matrester, döda växtdelar, alger, cyanobakterier, och skiten de lämnar efter sig är steril (med andra ord smutsar inte ned vattnet och fungerar som jord).
Utan att överdriva kan jag säga att posthorn lätt är den grymmaste snäckan du kan ha i akvarium.

De låter ju perfekt :). Är de någon rekommenderad storlek på akvarium eller så?

Jag vill inte påstå att det egentligen finns en rekommenderad storlek på akvarium till dessa då dom inte blir allt för stora. Men allt är ju relativt… Man ska ju inte ha flera hundra i ett litet 10 liters nano akvarium, men upp mot 10 st kan man nog ha. Men ju större akvarie desto bättre, som med allt annat! =)

Jag tror dom kommer trivas bra hos dig :slight_smile: skickar dom som sagt i morgon :slight_smile:

Är det inte posthornen som har skal av protein? :slight_smile:
Precis som våra naglar?

Njae de bygger upp skalen med kalk som alla andra.

Tack så mycket för finfina snäckor! Fint packade i snusdosa, haha. :stuck_out_tongue: Tack för bonusen också, väldigt schysst! :thumbs:

Tack själv! kul du gilla paketeringen hehe :stuck_out_tongue: skönt och höra dem kom fram med :smiley:

Jag ber att få instämma med föregående talare. Bra kontakt och service.
Posthornen är små men naggande goda!:thumbs:

Tack så mycket för era fina ord! :thumbs: :smiley:

Det finns rosa posthorn kvar, och dom har vuxitpå sig lite mera nu :smiley:

Köper gärna 5st
Mvh
Annica

Det går jätte bra! :smiley: skickar PM.

Jag tar gärna fyra om du har några kvar :slight_smile:

Tack för fina snäckor som kom idag, bra packat och alla var pigga vid ankomst :slight_smile: