Rock N' Shrimp har kommit igång :)

Nu har vi börjat få ordning på de första karen :slight_smile: Jag(Natalie) har en Cherryhona med rom och en CRhona med rom så nu börjar det se ut som en odling, iallafall hemma hos mig :slight_smile:
Fick Blue Tiger, Blue Pearl och CB från Arek idag - mycket nöjd! :slight_smile: +++++
Nu blir det några Golden och lite fler CB som kommer inom snar framtid.

Jag är helt såld på det här, nu kommer min gamla lärare, som tjatde och tjatade på oss om räkor bli glad :wink: :lol:

Skriv gärna vad som är bra och vad som kan göras bättre utifrån bilderna - lite dåliga bilder dock (mobilkamera)

Riktig liten knubbis där på sista bilden !! :smiley: Har du ett yngelsäkert filter ?

Yes, det har jag :slight_smile:

Vad fint!
Visst är det kul med shrimp odling? xD
Jag har nyligen själv börjat och har två gravida körsbärs honer på G.
Vad har du för temperatur i vattnet?

Sjukt kul :slight_smile: Härligt. blev riktigt glad idag när jag såg att det var räklingar på G :stuck_out_tongue:
Jag har mellan 24-26 grader i alla mina kar…

Tycker du borde skaffa något räkorna kan gömma sig i. Tror det uppskattas av räkorna också :slight_smile:

Jag tycker det funkar bra så som det ser ut…de har både löv att gömma sig under och alla växter att klänga och svinga sig i… :slight_smile:

Jag tycker att det bara finns ett behov av att de skall kunna gömma sig om man har dem tillsammans med fiskar…då de blir lite stressade av detta…

Men detta är min erfarenhet…inget ont mot förra inlägget… :smiley:

Har ni plats för fler sorter? funderar på att göra mig av med mina babaulti

Jag har en hel del riccia flutains mossa över som ni kan få det älskar mina räkor att gå och pilla i.

Hej
Vad roligt att ni kom igång med ert projekt
Jag skulle ta bort doppvärmare, det är det sista du behöver om du har dessa räkor.
Jag använder fläktar till mina akvarier för att sänka temp.

Lycka till :smiley: :smiley:

Jag kommer vid tillfälle skaffa en mangroverot :slight_smile: Och karen kommer nog hinna ändras mycket, har ju inte hållt på med det här så länge :slight_smile: Detta är bara första “utkastet” av hur jag vill att mina kar ska se ut :slight_smile:

Jag tycker det funkar bra så som det ser ut…de har både löv att gömma sig under och alla växter att klänga och svinga sig i… :slight_smile:

Jag tycker att det bara finns ett behov av att de skall kunna gömma sig om man har dem tillsammans med fiskar…då de blir lite stressade av detta…

Men detta är min erfarenhet…inget ont mot förra inlägget… :D[/quote]

Åhh tackar :smiley:

Tja :slight_smile:

Ja det är riktigt kul :slight_smile:
Okej, då vet jag det :slight_smile: tar bort dom idag då :stuck_out_tongue:

Tack :lol:

Hmmpz… Det stämmer nog som du säger för när jag hade mina körsbärs räkor i det stora akvariet med de andra fiskarna så gömde de sig mycket mer.

Hmmpz… Det stämmer nog som du säger för när jag hade mina körsbärs räkor i det stora akvariet med de andra fiskarna så gömde de sig mycket mer.[/quote]

gött att vi har samma tankar…bara olika sätt att uttrycka oss på… :?
Det gör att detta forumet blir mycket mer levande… :smiley:

Blir kanon med mangroverot!

Glöm bara inte att sätta den i varmt vatten en vecka eller två, då dessa färgar vattnet brunt annars. ser inte så trevligt ut.

Okej :slight_smile: Tack för tipset :smiley:

Hello! :slight_smile: nu har jag lite mer växter till övers här hemma om ni vill ha. :slight_smile: Är du hemma i jarse så e de bara att ringa så kan jag ta med till jobbet :smiley:

Lite uppdatering;

I det större karet har småsmåsmååå cherrysar setts till :slight_smile:
I det mindre väntas det CB :slight_smile:

Fina kar! Grattis till dina små körsbär och håller tummarna för dina CB!
Söt hund också :slight_smile:

Passa dig noga så det inte är skifferkross i den svarta sanden, fiskar reagerar vanligen inte på det men räkor är betydligt mycket känsligare för onyttigheter som kan finnas i den.