Köpt en planta Riccia och den växer rätt bra. Däremot vill den bara upp mot ytan hela tiden. I rötter osv kan man ju binda fast den på olika sätt, men vill man ha en bottentäckare kanske man helt enkelt ska satsa på en annan sort mossa? Eller hur gör Ni? Funderar inför uppstart utav jordakvarium… Förresten! Är det någon som vet var man kan få tag på andra mossor? Akvarielagret, akvarieleasing osv har mest Java eller Riccia om något alls.
Jag har köpt på Arning Zoo i Täby.
Det dyker ibland upp säljannonser på Plantswap.se
Annars kan du sätta ut en köpannons här eller på PS
Jag köpte fin Javamossa på Fridhemsakvarier (www.fridhemsakvarier.se) i helgen som gick, du har KarlErik eller John där som är jättetrevliga… hälsa från mig
Vad hade de för sort?
Södermalms akvarieaffär har lite olika mossor, men exakt vilka vet jag inte. Ring och fråga.
http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm
Idag 27:3 jan, Besökte flera butiker i stan. Akvarielagret hade allt som vanligt utom mossa. mkt lite Java. Köpte em ny kul växt vid namn bananplanta och lite annar raffs… Bromma Zoo säljer java på rot och vi fick en rejäl bumling förr 199:-. Akvarieleasing - nada!
Mossor köper du bäst av en mossintresserad akvarist, t.ex jag :)…
Vill du kan jag skicka dig provbitar på olika mossor, det blir ungefär 1 msk av varje mossa, för 50:-.
Jag har peacock, taiwan, flame, stringy, weeping, christmas, monosolenium tenerum.