Resun CY-20 ytterfilter säljes

Ett ytterfilter som lämpar sig till mindre kar. Det är helt oanvänt, det passade inte min setup.
Medföljer tillhörande filtermatta och jag kan även slänga på lite annat filtermaterial. Har Duplas minibiobollar och Siporax, välj själv.
Kapacitet: 200 l/h
Lämpad för akvarium upp till 60 liter.
Pris: 200:-
Kan givetvis skicka det om det önskas och köparen står för frakten. Annars finns det att hämta i Malmö.

Är lite kass på det här med ytterfilter - hur stort kar funkar det till ungefär?

Jag hann nog ändra lite sent i texten :stuck_out_tongue:
Enligt tillverkaren upp till 60 liters akvarium. Den pumpar 200 liter per timme.

Ah :slight_smile:
Det var lite för litet för mig men tack oavsett :slight_smile:

:thumbs:
Hur stort kar har du då?

5 olika mellan 48-180 l men det var 160-karet som jag hade behövt ett ytterfilter till för att Axolotlarna i det skitar ner något fruktansvärt mycket och innerfiltret till det knappt orkar med och djuren inte vill ha för mycket skval så tanken är ett ytterfilter med strilrör på utblåset men det var ju inte riktigt rätt storlek på detta :smiley: som sagt - kan noll och inget om ytterfilter :stuck_out_tongue:

Alright. Jag har annars ett ytterfilter till som jag tänkt bli av med. Det är ett Am-Top som pumpar 1200 liter per timme när det är utan filtermaterial. Med filtermaterial, efter att det gått in sig, så pumpar den ca 500-600 liter per timme. Givetvis beroende på hur högt du har ditt kar. Filtermaterial ingår där och det är hela 7.5 liter. Så där får du garanterat rent vatten i ditt 160 liters kar :stuck_out_tongue: Det filtret är i princip lika tyst som Eheims och det har funkat klockrent för mig. Hojta till om det är intressant.

vad ska du ha för det stora filtret?

600:- inklusive filtermaterial.

skickar du?

Absolut, du står för frakten då. Men jag gissar på att det blir en dyr historia. Det är inte billigt att skicka i Sverige. Jag kan kolla upp vad det skulle kosta. Posten går ju bort, de är alldeles för dyra. Minst 500 kr skulle jag gissa, då är det billigare för dig att köpa nytt nästan.

jo de e sant…

Är det kvar så är jag intresserad. Posta du med schenker så blir det billigt.

kanske med buss ? http://www.bussgods.se/

Det lilla ytterfiltret är sålt.

Jag kollade upp det. Det blev inte så blödigt om man skickar med Schenker. 120 kr.