Har nå satt opp mitt andre 60 liters rekeakvarie med javamose, catappablader og Aqua Ferti Soil.
Jeg skal gå i innkjøp av 5*Black Bee kl S og samme i Red Bee, men også et par Snow White Rosa. Er det noen som vet om det går ann å yngle frem BlueBolt, Red Ruby eller King Kong kun ved disse?
Et annet spørsmål fra Norge:), er det en nødvendighet å måle KG og GH verdier?
Du blandar väl inte Black och Red BEE? De är ju urvalsodlade av samma art. De kommer att blanda sig igen. Snow white/Rosa kommer från de röda, dvs Red Crystal, som är en vidareutveckling av Red Bee (men det kanske var Red och Black CRYSTAL du menade?).
Red bolt kan du få av det du har, blue bolt mindre sannolikt. Men det är inte troligt att du får det alls om du köper Bee (om du köper Crystal så kan det gå) ihop med de vita. De muterar lättare.
Enligt min personliga erfarenhet så är det inte kritiskt om det inte råder extremvärden i din kommun. Har du möjlighet att kolla ungefär vad det kan röra sig om där du bor? Ofta finns info på nätet av reningsverk / vattenverk osv.
Jajamensan det är fullt möjligt att få fram alla tre sorterna genom att blanda de du nämner. Jag har själv fått fram alla tre med just CR,CB och rosa Snowwhite det är dock viktigt att du har Crystals från en Taiwan stam och inte en japansk. Men det är troligen Taiwan stam om du hittar rosa snowwhites, då japanerna inte brukar odla på Snowwhites.
Jajamensan det är fullt möjligt att få fram alla tre sorterna genom att blanda de du nämner. Jag har själv fått fram alla tre med just CR,CB och rosa Snowwhite det är dock viktigt att du har Crystals från en Taiwan stam och inte en japansk. Men det är troligen Taiwan stam om du hittar rosa snowwhites, då japanerna inte brukar odla på Snowwhites.[/quote]
Hei Janne! Takk for raskt svar Jeg skal forhåpentligvis kjøpe fra Raeker, og da er de nok helt sikkert fra Taiwansk stamme. Du har vel ikke tilfeldigvis Taiwanske du, med 5red bee kl S og 5black bee samt et par rosa snowwhite? Og evt om du har en pakkepris for en delvis fattig norsk student, hehe.