En kort film som visar lite av mina räkor
För bättre filmkvalitet klicka på HQ
[youtube:1oabaghw]http://www.youtube.com/watch?v=6V-dg1X0wV0[/youtube:1oabaghw]
Gud Vilka fina räkor du har!
Nu vet jag vad jag har att vänta mig
när dom vuxit till sig.
Livliga och fina räkor du har =)
Ser fram emot fler filmklipp från din nya kamera…
Jätte fina räkor…
Så fina vita kontraster
Mvh Wilda
Vilken härlig film, superfina räkor.
Verkligen snygga räkor
Snygga räkor. Den helvita är verkligen kanon
Nice Janne
Kul när man vet var de kommer från =O)
//Peter
Tack alla…
det här är min första film, men det känns som det kan bli fler
Verkligen kul att filma, helt plötsligt saknar jag ingen systemkamera med Macroobjektiv…
Vad är det för kamera du filmat med?
bra kvalitet när man klicka på HQ, då syntes det verkligen att det var fina räkor.
Nu när Youtube börjat med widescreen så ändrade jag också på koden i forumet så alla klipp visas nu i wiiiidescreen. :lol:
Tack Johnny!
Jag har filmat räkorna med en Sony HD kamera som heter DCR-SR72
och lagt på så många ljusramper ramper jag kunde skramla ihop ovanpå akvariet
Verkligen helvita. Hur gör du för att få dem sådär? Mina med finare gradering har börjat tappa den vita färgen. Kör du med några mineraler eller mineralstenar, eller något annat? :roll:
Jag varierar mitt foder varje dag och kör med allt möjligt för att dom ska bli så tåliga och få så mycket olika vitaminer som möjligt.
Men även vissa av mina tappar ibland färg när dom blir äldre, när man startat upp ett nytt kar med nya förutsättningar eller precis efter ett skalbyte.
Jag läste på en räksida från Japan att CR räkor tar 70% av sin mat från microorganismer i akvariet och endast 30% från maten man ger dem.
Då kan man ju förstå att det är mycket viktigt att ha väl ingångna kar innan man stoppar ner nya räkor.