JenL
20 Februari 2010 06:55
1
Hello again,
can anyone here recommend a good hyllsystem for aquariums ? I would like to two hyllplan with two 60x30x30 aquariums. Would also like to buy something like that and not build it myself
So where can I find something with a hyllplan that can hold two full 60l Aquariums ?
MeKaL
20 Februari 2010 06:58
2
Lånar tråden jag med…
Skulle vilja ha mitt 100l under och ett på 60l över. Nån som vet var man kan få tag på nån form av hylla eller nåt?
En sån här har jag hemma med tre kar på 128L.
http://www.jula.se/robust-lagerhylla-130798
Man kan dela den i två om man inte behöver så högt.
Den finns hos Claes Ohlson också och kostar där 399 kr .
Hyllplanen tar en maxvikt på 70kg vilket är att tänka på så man
inte ställer för tunga kar på den.
http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Sea … px?q=Hylla
Gruppy
20 Februari 2010 10:21
5
Då är det nog inte riktigt samma, den på Jula klarar 265 kg/hyllplan.
Den hyllan är livsfarlig, 70 kg är inte mycket när grusen kommer i.
Dom ser i alla fall lika dana ut titta själva !
JenL
20 Februari 2010 10:36
8
Thanks Johnny ! That is exactly what I was looking for. Off into the snowstorm I go to buy it…
den på jula har MDF hyllplan och den andra har vanliga i plåt som det ser ut.
JenL
20 Februari 2010 19:11
11
Got the hylla. Looks VERY robust But I will switch the hyllplan to something thicker, maybe an arbetsskiva from Bauhaus.
Johnny går denna hylla modda på ett enkelt sätt så den blir lite snyggare tror du?
feltema har en hylla som håller för 100kg/ hyllplan förvaringshylla
Johnny går denna hylla modda på ett enkelt sätt så den blir lite snyggare tror du?[/quote:2mi1lwn9]
Man kan ju klä in den i trä eller nåt annat man tyvker är snyggt.
chriss
21 Februari 2010 23:44
15
JenL:
Hello again,
can anyone here recommend a good hyllsystem for aquariums ? I would like to two hyllplan with two 60x30x30 aquariums. Would also like to buy something like that and not build it myself
So where can I find something with a hyllplan that can hold two full 60l Aquariums ?
Swenglish :thumbs: I’m do the same but only when dr*nk
Can you adjust the shelving heights induvidually or just use three? There is a built in wardrobe that might dissapear
JenL
22 Februari 2010 05:58
16
I went to Bauhaus and got 5 thick white MDF hyllplan. Looks more stabil this way and much nicer. Will take a photo of it when it is finished.
You can adjust the shelf heights as you want. I wouldn´t use just three though, it is too shaky then.
Do so Jen!
What does MDF mean? (Nu råkade jag smittas av Jen också!)
Ber om apologize för that!
MDF är en typ av träskiva man bla brukar bygga baslådor av
De brukar även använda MDF i Äntligen hemma när de bygger hyllor mm
MDF är en pressad skiva utav träfiber som är helt plan och slät.