köpte räkor förut av en kompis men nu när jag väl har börjat fatta riktigt intresse för räkor och verkligen gått in för det stenhårt så undrar jag vad det är för räkor jag har egentligen ![]()
Det är en låggraderad crystal red ![]()
Sent from my dropad using Tapatalk
okej tack för hjälpen kan man ha dom med andra räkor har körsbär och white pearl tänkte om man kan ha alla dom sorterna tillsammans
Du kan inte ha Körsbär och White Pearl tillsammans för de kan korsa sej, men du kan ha CR tillsammans med någon av dessa men inte båda:D
Jag skulle nog sätta dem tillsammans med White Pearl som ger en kontrast, fast det är jag det:D
aha okej tack så mycket för hjälpen då ska jag genast gå och plocka upp dom vita och flytta dom till räkakvariet
Gör så för annars får du mixade räklingar:D!
okej det vore ju inte så lyckat men har flyttat över dom vita nu till cr blev riktigt bra lite brytning vill bara göra nått mer i det söta lilla karet skulle vilja ha mer grönska igruset
Tänk bara på att i längden kommer körsbär och wp konkurrera ut crystal räkorna då både körsbär och wp förökar sig så pass fort att tillslut kommer crystalen försvinna .
Sent from my iPhone using Tapatalk
har ju inga körsbär nu bland dom andra bara white pearl och crystal red
Men läs nu vad han skrev.
I längden, kommer dina crystal red försvinna, om du har dem med antingen white pearl eller körsbärsräkor.
White pearl är en vit körsbärsräka, så de fungerar lika dant, och får båda fler ungar (och oftare) än crystal red/black.
… Så har du dem tillsammans, så kommer crystal-räkorna till slut konkurreras ut. TILL SLUT.
Nu är det ingen fara just idag. Men det kanske är något värt att tänka på.
aha ni menar så får kanske flytta ena sorten sen då till ett annat kar när jag har fixat nått