Räkor i Bangkok?

Som rubriken indikerar…

Jag åker till Bangkok om en månad för att shoppa och träffa en av mina söner som då kommer att passera på sin jordenruntresa.

Är det någon här som har köpt räkor från Thailand och kan ni i så fall tipsa mig om säljare?

Tänkte skicka ett paket till mig själv innan jag åker hem. :wink:

(lagt in denna fråga på zoopet också men det är ju här de riktiga räkproffsen finns 8) )

//Eva

Kul kul!

Svarade på zoopet med men gör det här med då.

Chatuchak Weekend Market

Det är en helgmarknad med massor av olika saker. De säljer mycket djur där också har jag läst. Kanske du hittar lite räkor där med.

Tack, tack,

Som det ser ut nu så åker jag på en söndag och kommer tillbaka veckan efter… det kan ju passa utmärkt med en helgmarknad då innan hemfärden. :smiley:

//Eva

Se till å använda EMS när du skickar, tar runt 2-3 dagar att komma fram då.

Thailand - EMS

Fast säkrast är att ha med det i ditt incheckade bagage, för det är väl ganska varmt i thailand just nu? Finns ju risk att paketet lämnas ute i det varma. Tar du med det i bagaget så har du mer kontroll.

Har just skickat iväg en förfrågan till Jordbruksverket huruvida det är tillåtet får privatpersoner att importera levande räkor eller ej.

Om det är OK så kommer jag (om jag hittar räkor) att förnya min genpool med ett gäng :wink:. Jag kommer då att frakta dem i mitt incheckade bagage med intyget från jordbruksverket i nypan.

Jag kommer att lägga upp mitt svar från Jordbruksverket här så att vi en gång för alla får svar på denna “eviga” fråga.

//Eva