Räkor i 325 l och 27 l

Hej! Kul med en sida som handlar om bara räkor:)

Jag har startat ett 325 liters kar för några veckor sen och kommer att starta ett 27 liter hightech växtakvarium i nature style snart.
Jag har inte haft räkor förut, men jag tycker dom är väldigt fina och verkar intressanta.

325 liters akvariet håller jag på och byta en massa vatten i för att få bort den bruna färgen, jag hade ursprungligen tänkt mig att det skulle vara ett sydamerikansk svartvattenskar, men har bestämt att det ska bli ett low-tech växtkar med en massa mossor och ormbunkar istället.

Jag ska ha några dvärgciklider, otocinclus, dvärgcorydoras och några små tetror i karet.
Kan jag ha Crystal Red räkor i akvariet också?

Sen vill gärna ha några förslag på räkor som passar i 27 liters karet. Jag kommer att göda med PMDD och ha CO2-tillsättning och det är väl inte alla räkor som trivs med det?

Mvh.
Johan

Jag hade runt 200st Crystal reds i mitt 400L och det man såg som var framme brukade bara vara runt 20-30st. Det var ju inte så kul. Och ifall de skulle gå med de fiskar du har tänkt dig så skulle jag nog tro att de skulle gömma sig hela tiden.

Till det lilla akvariet så skulle jag nog testa Körsbärsräkor. De verkar vara tåligast av alla räksorterna.

Jaha, då får jag ju skaffa några små kar till räkor istället. Har nästan ångrat att jag köpte ett 325 l. Dom fiskar jag gillar är ändå så små…
Tack för svaret!