Räkor gillar nya mossor

Fick ett par nya mossor av Evus och genast kom räkorna fram och började plocka på mossan.

Kul att du fick användning för dem:)
Vad är det för nät som du använder för att hålla fast mossorna?? Jag binder alltid fast dem på rötter, men det kan bli lite plottrigt. Vore kul att plantera dem på botten i stället.

Det är tunna akrylplast som jag har klippt till mindre bitar, sedan klippt små hack vid kanterna med 1cm mellanrum. De hack är till för att hålla bomullstråden på plats när jag lindar runt den. Det är samma teknik jag använder i mitt andra kar som jag har mossa som bottentäckare.

När hann du ta dessa bilder? Jag var säker på att din kamera inte funkade?

Jag hade vart grymt intresserad av att köpa nåt liknande som dina akrylplast skivor! Har sett av plexiglas på nätet lite här o var, men inte beställt nåt =)
Vart får du tag på dina?

Jag har provat att fästa mossa på plastskivor nu i kväll. Tror det blir bra… kanske. Men jag petade ner dom lite i gruset och strödde lite, lite grus ovanpå så att dom skulle ligga kvar bättre.

Gallerix skulle slänga dem, de var egentligen till för såna posterdisplay. Tror nästan jag har sett såna säljas för att ha till fotoramar. Tunna genomskinliga plastskivor skulle jag tänka mig finnas på byggvaruhus, brukar kallas för hobbyglas/plexi.

Jaha =) Då ska jag se om jag kan hitta dom =)
Undrar om det finns plattor av tunn PVC (på byggvaruhus), men det tror jag inte riktigt, isf är dom ju också gråa istället för genomskinliga.