Räkor + Fisk?

Har ett 150L akvarium med lite neontetror och dvärgciklider , mycket växter och rötter.

Så det jag undrar är hur stor möjlighet har räkor att överleva tillsammans med fisken däri?

Kommer bild ikväll på hur karet ser ut.

Dom kanske överlever ett tag men dvärgcikliderna kommer att ta dom till slut!

Som jag trodde då :confused:

Finns det någon fisk som man kan ha i ett räkakvarium utan risk för att fisken äter eventuella räkyngel när dessa dyker upp?

Boraras, te.x macultus :slight_smile:

Jag har aldrig sett mina boraras ens jagat en räka :slight_smile:

Inte ens räkyngel? Isåfall ska jag ta mig en funderare :slight_smile:

Jag har Boraras uropthomoides och har heller aldrig sett dessa käka räkyngel, då jag är sjukskriven och sitter mycket vid datorn där detta kar står så borde jag ju sett det om inte förut så nu.Dessa små fiskar går i mitten av karet och upp till ytan, jag har aldrig sett dem nere vid botten en enda gång:D!! Jag har också maculatus men jag vet inte hur dessa är då de är mycket små än, men skulle tror att de är lika dana som uropthalmoides:D!! Där emot så vet jag att Galaxyn kan käka räkyngel, så en liten varning kanske för dessa vackra små fiskar:D!!

Tack för tipset! Jag ska se upp med Galaxyn med andra ord :slight_smile:

Ja hur vackra de än är, de är lite större och kraftigare än de olika Boraras som också kallas för Dvärgraboror även om de är små, de är också väldigt skygga och står mestadels gömda bland rötter och stenar:D!!