I skrivande stund pågår något som jag aldrig tidigare har lyckats sett. Min japanhona håller just nu på att släppa ut sina småttingar. SUPERHÄFTIGT!! Hoppas bara att denna kull klarar sig. Har skaffat ryggsäcksfilter och yngelmat till småräklingarnas ära:)
Fan vad kul! Du borde spelat in den.
Den enda gången jag sett det är nån video uppe på Youtube.
Men att se det Live skulle vara mycket roligare!
Åh vad kul. Grattis. Hoppas det blir en massa småräkor nu som klarar sig bra och blir stora och fina.
Kulkul och grattis Evus
Hoppas de växer upp och blir stora med.
Mina nykläckta CB o CR ss vimlar runder i karet de med och de är över allt så jag vågar inte ens göra nytt VB till dem men men blir väl att sno en strumpa från gumman därhemma och trä på slangen =O)
Jag har gjort så att jag skar till en fyrkant filtermatta och gjorde hål i. Trädde den över slangänden och sen en rätt lång bit nylonstrumpa ovanpå allt som jag satte ihop med ett litet buntband upptill. Det här gör att vattnet inte flödar så hårt in mot slangen så att räkyngel riskerar att fastna och skadas. Och så smiter dom inte heller. Men kolla alla veck som ev blir på strumpan upptill så inga yngel kilar in där. Dom är ena små battingar på att gömma sig och försöka följa med till ett nytt kar
låter som en bra lösning sonja skall jag testa nästa gång, Tack