Räkdöd!!!!

Nu är vattnet jättebra, har gjort om nitrittestet nu i kväll och resultatet blev 0,01 så nu vågar jag skaffa nya räkor när lönen kommer :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Kanoners ! :thumbs: Hoppas det går vägen nu då ! Lever de tre musketörerna ?

Snäckskalen har nog gjort sitt nu,så du kan plocka upp dem… :wink:

Dom kan vara där för posthornsnäckorna, jäkla joboch plocka upp dem de är bara max 3 mm så då får jag nog plocka med pincett :lol: :lol: :lol: !!!

Hur gick det för räkorna då ?

Du menar mina små negerpojkar :smiley: ? Jodå de 3 sista mår prima faktiskt och nu är karet fullt av små rosa postisbebbar med :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Räknade in mina 3 CR 1, 2, 3, :o :o :o 4, nu för en stund sedan, snacka om att jag blev överaskad jag som trodde att det bara var 3 överlevande räkor :smiley: :smiley: :smiley: !!!
Jag har en rotbit i karet med en massa små håligheter i, den har nog gömt sej där :smiley: :smiley: !!!

Härligt att höra! Hoppas allt går fortsatt vägen nu :slight_smile:

Det ser ut så, värdet på vatnet ligger fortfarande på 0,1 så jag tänker köpa några till i nästa vecka, tror jag ska köpa 5 CR s och 5 CB s eller s+ :smiley: :smiley: !!

Tips, Köp Snowwhite, SS och S Då har du hela rangen och kan få ut en stor variation av varianter :slight_smile:

Behöver ju inte vara mer än en CR SS och en Snowwhite till en början samt ett par S CB och CR

[EDIT]
Fick den här lilla sötnosen av tjejen i dagarna, den är väl 1-1,5cm lång men ack vad härlig den är. Väl värt att slänga en peng på för att så småningom få räklingar av va? :slight_smile:

Den där gillar jag skarpt, är det en snowite :smiley: :smiley: :smiley: ???
Den ser rosa gul ut med ljusgråa chateringar på ryggen :smiley: :smiley: !!!

Det är en snowwhite med lite mer rosa inslag, inte en ren snowwhite. Har en sådan här hemma också, vackra små saker.

Bilden ljuger lite, räkan är vitare än det ser ut här men detta är en Snowwhite eller möööjligen en Golden.
Köpte denna i tyskland på mässan :slight_smile:

Kannonfin :smiley: :smiley: , vad går en sådan på om man får fråga :smiley: :smiley: ???

Räkmackan säljer Snowwhite för 200 tror jag, denna köpte jag för 10euro i en monter på mässan, fullvuxen så jag kan börja få smått på den snabbt :slight_smile:

Ok, får höra med honom och andra som kan ha :smiley: !