Woo, 2 veckor sedan jag köpte mina första CR någonsin av Räkmackan och redan nu ser jag yngel tror jag. Små vita prickar som studsar runt. Rör sig som räkor så jag antar att det är det. Får hoppas att strumpan jag satte på mitt Eden 501 filter håller tätt så inte de små liven åker en runda i pumpen.
Frugan tyckte nästan att jag blev gladare nu när jag såg räkbebisarna än när vår dotter föddes… :o
Eek det kanske stämmer. De ser ut som räkor dock, inte prickar som jag skrev utan mer avlånga men jag ser inga färger utan de är helt vita och jättesmå, avlånga, ungefär som en liten mygglarv.
Såg ingen rom direkt men har inte letat iheller. Alla småttingarna kom samtidigt. Från att inte sett en enda till helt plötsligt en 10-20 st som simmar runt, så lite konstigt. Vi får se vad det blir för något.
Framtiden får utvisa vad det är
i det karet jag plockade dina Crystals från finns även Goldens så kanske kanske det är några sådana?
har dock inte för mej någon var med rom :roll:
Kom du fram till vad det var? Jag har sett två frisimmande yngel hos mina räkor! Ser inte ut som miniräkor. Funderar på om det kan vara kampfiskyngel då det gick kampisar i karet för två-tre veckor sedan. Problemet är bara att jag inte sett minst lilla skumbo…
Jag har varit bortrest ett tag och nu när jag kom hem så är där 2 vanliga CR yngel och alla andra borta. Nu kan man i varje fall se tydligt att det är vanliga CR. Jag vet inte vad som hänt med alla andra yngel eller om det ens var yngel. En annan glad överraskning när jag kom hem var att 3 honor var med ägg, eller jag antar att det är ägg. Titta själva, det är väl fler ungar på väg?