Projekt 250L Amanokar.

Nu har den här burken varit i gång i 6,5 år, botten är aldrig rörd bara slamsugen i översta skicktet 1 ggr i månaden och delvattenbyten, så egentligen så behövs inget stort ingrepp då allt fungerar och balansen är kanon. Har bara känt för att göra om det då jag tröttnat på hur det ser ut nu, kul med förändring:D!
Så här ser karet ut före jag rev det.

Hittade denna rot på Herkules zoo som jag inte kunde låta bli att köpa fast den var jäkligt dyr och stor:lol:!!
Har tänkt använda den i karet:D!!

Jag säger bara en sak… du och dina rötter!! :x

Men karet var otroligt fint! hade inte rört det om jag hade fått så snyggt i mitt stora kar! :lol:

Så, nu är all kattsand sköljd och i akvariet, tar ju tid att skölja 4 påsar kattsand, särskilt som min sil bara rymmer knappa 3 dl åt gången:):)!!! Roten är lindad med sötvattenstång och mellan rötterna har jag pulat in lavastenar, har köpt massor av dem då jag kommer att enbart använda lavasten i karet. Vänster sida med den stora roten ser ut att bli bra, men höger sida är jag inte nöjd med så där får jag greja lite mer tills jag får det som jag vill där:D:D!!! Ännu är det inte så många växter som kommit i och vattnet är lite grummligt, men så här ser det ut nu i alla fall:D:D!!!

snygg rot den där . . e så sjukt dyrt med rötter . . den jag har i mitt 360liters kostade mig nästan 900:- :(. . fast den e såklart 90cm lång , 45 cm hög

Nu har det börjat klarna i karet, men det är långt i från färdigt, ska i mer lavasten och så en massa växter som jag köpt av en på PlantSwap här i Göteborg. Jag är inte nöjd med höger sida av karet, där får jag allt greja mer tills jag får det att se ut som jag vill, men så här ser det i alla fall ut just nu:D!!

Vänster sidan

Höger sida

Ser jätte bra ut :thumbs:

E ju jättefint verkligen:shock:, du e varmt välkommen hem till mig för omstylning i mina kar, precis när du själv vill;)

Dregglar över hela tangentbordet
Extreme aquarium makeover! kan du komma hem till mig också? :beg:

det är ju bara att hålla med alla andra :thumbs:
jätte fint blev det!

Tack alla! Jag har en del kvar att greja i karet, bl.a. är jag inte nöjd med högersidan, svärdsplantan passar inte riktigt in i miljön längre och pumpen får inte synas, den ska döljas på något sett. Har planterat mer växter i karet, nya bilder kommer:D!!