Var nere i Tyskland i helgen (mässan i Duisburg). Där fanns tre sorters Sulawesi, Kardinal, Goldflake och C. striata. Alla dessa måste de ha lyckats odla (det var många räkor). Priserna låg på 80 euro för 10 st eller 10 euro för en st. Goldflake fick följa med hem, men de dör för mig.
Pratade med en odlare som försökte köra på Harlekin, men han sa att ynglen bara dog för honom. Han kan ju knappast ha haft något fel på vattnet, de vuxna klarar sig, får rom och den kläcker - misstänker att ynglen saknar foder.
Fullt möjligt att de har utvecklat packningen av räkorna, har funderat en del kring det. Kanske får testa att beställa och se hur de kommer fram. Tror de ska packas lite annorlunda än mycket annat.
Ja, vi får se hur det går med Goldflake. Tre av tio kvar nu… :shock:
Har lite tankar kring hur man kan testa Harlekin, men jag får nog prova Goldflake och någon annan art först. Verkar som om just Harlekin är svår. Ett krux kan vara att det rör sig om två arter som går under det begreppet. Vill ha ett avskilt lite större kar innan jag ger mig på dem och det ligger redan en del i pipelinen som behöver odlas.