Hej, jag vill helst köpa lila posthornssnäckor men kan även tänka mig rosa eller blå. Ska ha dem i 20-liters-kar, hade tänkt mig max 10 stycken.
Någon som ska till akvarieloppisen på söndag i Runstensskolan i Haninge och kan ta med sig posthorn?
Hej, jag vill helst köpa lila posthornssnäckor men kan även tänka mig rosa eller blå. Ska ha dem i 20-liters-kar, hade tänkt mig max 10 stycken.
Någon som ska till akvarieloppisen på söndag i Runstensskolan i Haninge och kan ta med sig posthorn?
Jag undrar om det finns lila leopard? Är intresserad av sådana i så fall.
Någon som vet var man kan köpa lila posthornssnäckor? Finns de i någon webbshop? Det verkar som att ingen på redbee har lila posthorn till salu.
Jag har rosa/röda ifall du vill ha, tyvärr inga lila eller blå ![]()
Kan skicka ifall det blir lite trevligare väder ![]()
Men ifall någon säljer lila så köper jag gärna ![]()
Går det att ordna en bild på vad du menar?
eller om du hittar en länk.![]()
Färger kan vara en djungel.
Köpte mina första blå äpplen och fick(tyckte jag) cementfärgat skal med lila fot ?
Köpte rosa äpplen och fick vackert vinröda med gul fot. Säljaren kallade dem gula!
Färger på snäckor är en djungel och namnen kanske inte alltid är vad man tror (fast rätt ändå).
Så…om du länkar till,ordnar en bild så kanske någon mycke väl har de du är ute efter!!!
Lycka till.
Tack bladet
På denna länk finns en bild där det finns några snäckor som ser ut ungefär som den färg man får om man blandar blåbär o mjölk ![]()
http://www.watercreatures.windhound.com/posthorn.html
Eller är det egentligen rosa snäckor som ser lila ut när de är ovanför vattenytan?
det där är helt vanliga blå posthorn ![]()
Håller med,det är en vanlig blå
Dom har lila färg på kroppen
Å vad underbart
Då går de att få tag på med andra ord
Arek, jag minns inte om du har blå posthorn eller inte?
Jag sitter på Leopardmönstrade Pasthorn ifall du vill ha har en hel hög ![]()
Ja jag har blåa,kolla min galleri
Jag kollade i ditt galler i arek, men hittade inga som ser lila ut.
Är detta alltså blå snäckor - de ser lila ut i min dator, sådana vill jag ha, kan vara lite mörkare också, bara de ser lila ut
:

Ja det är lila, men det var posthorn du frågade om, inte äppelsnäckor
Sådana har jag inte,posthorn finns inte i den färg vad jag vet,annars skulle jag har haft dom ![]()
det där är äppelsnäckor inga posthorn ![]()
Bilden du visar är rosa äppelsnäckor,ljus nyans.![]()
Bilden visar lite för blått (åtminstonde i min dator). Eller så har akvariet blåaktigt lysrör (Rätta mej gärna om jag har fel. Pluggar in belysning före varje lampbyte)
De rosa äpplen jag stött på har hela registret från mörkrosa(nästan vinröd) till vitaktig med ljusrosa(lilaaktiga) ränder.
Har du en blåare belysning i lysröret så upplever du dem som lilaaktig(lavendel)
Bilden visar Blå(överst i mitten kl12),
Gul precis under( oxå kl 12),
Lila 4st bredvid varandra (från kl 6 till kl 8).
Jade,grönaktig (kl 3,liten på kanten, stor bredvid )
Den brunaktiga med rosa ränder kl9 vet jag inte färgnamnet på men det kan säkert någon annan ;).
1000 tack bladet för klargörandet av färger
Och tack AMDA för upplysningen om att det är äppelsnäckor :oops: - jag har beskurit en av bilderna i den länkade artikeln om posthornssnäckor.
De lila är nog jättesnygga egentligen utan det blåaktiga ljuset ![]()
Här har du en duktig tjej som bor på våran sida
Hon har finna snäckor
http://appelsnackor.webs.com/
Tack för tipset Arek, men det är posthorn jag ska ha ![]()
Ok
Det vet du best :thumbs:
Jag har fortfarande rosa och röda posthorn ![]()