Platyyngel skänkes, Jönköping

Har ett gäng platyyngel som jag tänkte skänka bort. Jag har ingen aning om vad färgen heter, halva kroppen är vit, stjärten är röd med lite svart. :slight_smile: Jag gissar på att de är ca 1.5-2 cm stora, knappt två månader gamla, kön vet jag inte. Jag skickar inte!

Du har PM :slight_smile:

Som det ser ut nu så kommer första gänget flytta snart. :smiley: Jag kommer förmodligen ha några till som blir redo att flytta om några veckor.

Som det ser ut nu så kommer första gänget flytta snart. :smiley: Jag kommer förmodligen ha några till som blir redo att flytta om några veckor.

Har du några mer yngel? skickar du?

Lite sent svar, men nej jag skickar inte fisk. :slight_smile:

Det finns ett gäng som söker nytt hem!

Är även det platy-yngel? Om så hur många? :slight_smile:
Har haft igång ett ca 50 L akvarium i ca 2-3 veckor och känner att det är dags att befolka det ytterligare (är endast posthorn och räkor i det nu)

Adult platys eat baby shrimp. Unfortunately I learned that from experience :frowning: If you want fish with shrimp go for ottos (100% safe) or dwarf rasboras I have them and so far no missing shrimp.
Karen

Jo jag vet, men jag har endast ca 5-10 körsbärsräkor i det akvariet och jag ska flytta dom till mitt räkakvarium :slight_smile:

Japp, det är platyn igen! :mrgreen: Samma färg som de första.

Synd att du inte kan/vill skicka, men det är delvis förståligt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

jag är intresserad! :slight_smile:
Hör av dig om du har några kvar :wink: