PatrikMalmo

Som mitt nick antyder heter jag Patrik och bor i Malmö. Är 39 år och jobbar som säljare på Hornbach.

Mitt största intresse är just fisk, räkor och akvarieväxter. Haft akvarium från barnsben med undantag för en period när jag pluggade. Har en odlingslokal på ca 25 m2 i en källare i närheten. Totalt ca 6000 liter vatten fördelat på både stora och små akvarier (finns plats för fler akvarier, har bara inte hunnit dit än). Försöker få yngel på det mesta jag håller i lokalen. Gillar skarpt att gå runt och klura på olika lösningar till att förenkla skötsel/drift av mina burkar samt testa odling av olika fiskar/räkor. Andra intressen är musik (fd trummis, tutar lite i munspel och spelar gitarr till husbehov), god mat och dryck, att göra saker med hand och tanke i kombination, akvaristiska utflykter samt djur och natur mer generellt.

Medlem i Malmö akvarieförening (MAF), Nordiska ciklidsällskapet (NCS), Ciklidvännerna i Malmö (CVM) samt Skandinaviska killisällskapet (SKS). Har skrivit en del artiklar till Ciklidbladet (NCS) samt hållt en del föredrag i olika sammanhang. Färdiga föredrag finns om “Fisk som inte kan läsa” (kåseri om oväntade händelser i akvarierna), “Filtreringens ABC” (grundläggande om filtrering i olika former) samt “Växter i akvariet - busenkelt!”. Förbereder en artikelserie om praktisk akvaristik till Ciklidbladet.