Påsar till räkor.

Hej alla.
Jag skicka räkor med posten och tänkte nu höra med er här inne kan man använda vanliga påsar som man har till akvariefisk för att skicka dessa räkor i?
Tacksam för snabba svar.

Kan, kan du ju, men då reser räkorna så mycket sämre då du måste lämna luft kvar i påsen.
Fördelen med Breathing bags är ju inte bara att de andas utan även att man toppfyller dom så räkorna slipper skvalpa runt i onödan.
Jag tycker Breathing bags är en bra investering om man är någorlunda seriös när man skickar räkor.

Håller med :slight_smile: Jag skickar inte och tar aldrig emot räkor som inte skickas i breathingbag.
Om paketet fastnar på posten så vill jag påstå att en breathingbag tillgodoser syre under ca 5 dagar, tills allt löst sig och räkorna kan uthämtas. (hänt mig utan en enda DOA).
En plastpåse gör inte det.

Vart får jag tag i dessa påsar snabbt å lätt nu då jag bor i Halmstad och betala 69 kr i frakt för några påsar det är det inte värt Billigare att hämta i så fall.
Daniel

Samma misstag som jag gjorde. Scrolla ner på sidan så kan du välja posten som fraktsätt. Det kostar då 25:- i frakt.
(jag misstänker att vi pratar om Ebi Shop)

Tackar jag har beställt dessa nu och upptäckte samma sak vilk dyr frakt med dom andra tur posten är billiga ibland.