På rymmen!

Kommer inte maten till snäckan, får snäckan komma till maten…

Dina snäckor måste vara väldigt intelligenta :smiley:

Nja, bara äppel-Tomba är väl intelligent! De andra tänker bara på mat! :lol:
Eller jag tycker Jätteäpplen är allmänt smartare än vanliga äpplen (kanske de har större hjärna då de är större i storlek? :lol: )

:lol: ja den var inte dum :lol:

Hade stått och handmatat snäckorna och sen när jag kommer tillbaka efter en stund till karet ser jag att denna lilla snäcka är på väg ut från karet. Betraktade henne en lång sund när hon gled ner för glaset och fram till maten på bänken. Bra luktsinne?? :lol:

måste sett väldigt häftigt ut!? :smiley: ja gick den direkt till maten så måste den ju ha väldigt bra luktsinne… mina helenor känner direkt doften om jag lägger i mat och kör raka vägen till käket så luktsinnet där e det inget fel på iaf :wink:

Smart snäcka :lol: Den tyckte väl du snålade med maten :wink:

Ja i och för sig :lol: smart snäcka= hungrig snäcka! :lol: Ja hon tyckte väl att matte var snål! Hon såg ganska så nöjd ut där hon satt och vräkte i sig!

blev det inte torrt så hon satte i halsen???

Har en vän till mig som en gång fick hämta sina jätte äpplensnäckor i blomkrukan precis bakom akvariet.
Dom gillade att tugga i sig blanden tydligen…

jo men en del akvarieväxter är ju egentligen fönsterblomster från början så den var säkert smaskig :smiley:

Ja dom är inte dumma snäckorna inte :lol: :lol: :lol: !!!

katten: Ne, hon hosta då inget! :smiley: Men jag blötte ner henne med jämna mellanrum så hon inte skulle bli torr!

Marie_hbg (tog en lång stund innan jag fick de tre sista bokstäverna i rätt ordning): Ja jätteäpplen kan nog käka blomkrukor :lol: Dock har mina inte hunnit till mina blommor ännu (som tur är) :smiley:

Bara en tidsfråga innan du hittar henne i blommorna :lol:

I och och för sig rymde äppel-tomba för nått år sedan, dock hittade jag henne framför tv:n. kanske det var nått bra naturprogram hon tänkte se? :lol:

Kanske det beryktade barnprogrammet Telesnoppies…?

Hur länga klarar de sig om de skulle smita…1 timme, 1 dygn???

vad jag läst mig till så ska dom klara upp emot en vecka utan vatten. men tror inte man ska testa :evilgrin:

De klarar sig utan vatten men då måste luften vara mycket fuktig! Här i Sverige i ett vanligt hus/lägenhet klarar de sig någon/några timmar! Om de inte har en inbyggd blomspruta i skalet de kan spraya sig med. 8) Skalman? :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Hon är faktiskt inte så förtjust i killar, än mindre sex!! :shock:

Nån timme klarar dem sig alltså el? Min gula snäcka e nämligen spårlöst försvunnen :frowning: , har letat i hela vardagsrummet o då menar ja HELA vardagsrummet, har grävt runt o flyttat rubbet i akvariet, lyft o letat, till slut la ja ner skalade ärtor, brukar inte göra det så ofta eftersom guramisarna e helt tokiga i dem o det blir pulverärtsoppa som yr i hela karet, 220 l, igår bytte ja dessutom vatten o städa, så det kändes sådär, men inte kom hon fram inte, o de e alltid hon som e snabbast framme, suck, bara alla andra snäckor o fiskar :frowning: . Ja fattar inte vart hon kan va, har helt ärligt spenderat över 1 timme me o leta, tittade till o med misstänksamt på hunden, men sist en snäcka trilla ner från akvariet kom han o hämta mig o stanna o lukta på den o sen titta han myckt frågande på mig. Vart kan hon va :cry: :cry: :cry: