Önskar köpa räckor!

nu var det dags att starta upp ett till räkakvarium så behöver bara några räkor…
jag hade några par crystal red för en månad sen men var tvungen att göra mig av med dom för jag flyttade men nu är jag sugen igen.
jag letar efter:
en ryggsäck pump
crystal red
och några gula räkor

men kan crystal red och en gul räka korsa sig??

letar även efter någon snygg mossa
och någon växt som är som gräs på akvariebotten

Blyxa Japonica är en som ser ut som gräs…finns nog oxå på PS

Lycka till med jakten och välkommen tillbaka till träsket… :smiley:

Hej
Jag har crystal red till salu, kolla min anonns.

MVH.Arek

kollade på korsningstabell riktigt bra :smiley:
som jag förstår så kan dom inte korsa sig! Eller har jag fel??
:stuck_out_tongue:
tack CatsWhisker

jo Arek tror du man kan skicka nu eller ska man vänta någon vecka??

Hej
Skicka är inga problem, var bor du.

karlstad :smiley:
men det är kallt här ca 25 minus

Jag skulle va försiktig att skicka i de temperaturerna, även med heatpack. Några minus funkar fint men -25 är respekt.

ja blir lite fundersam om dom inte där det har gått under 30 minus den sista tiden :confused:
men hur kallt tror ni man kan skicka dom i??

jag har skickat i -5 och det har gått bra, det hela beror mycket på hur länge paketet vistas utomhus och det är omöjligt att veta.Posten har olika rutiner i olika delar av landet, lämnas paketet i brevlåda eller ligger det på postens utlämningsställe. Med andra ord en mängd faktorer som spelar in.
En annan viktig sak är så klart att den som skickar har en ordentligt isolerad låda med heatpack.

Tack
Då ska jag lyssna på dig.

läste att kylan skulle försvinna runt nästa vecka. men jag kan ju höra av mig till dig Arek när det är runt 5 minus.

men det är ingen här som säljer gräsliknadet växt??
och är det någon som säljer gula räkor och ryggsäck pump eller vet vart man kan köpa dom???

Har du hittat mossa? Jag har lite över men kommer inte ihåg namnet, vet bara att det inte är Java.

ja bra :smiley:
men skulle du kunna skicka bild??
behöver den ljus??? växer den snabbt?? hur mycket kostar det??

men är det ingen här på redbee som säljer gula räkor ??? :S
eller någon snygg växt (mossor)???
:smiley:
mvh Yxeb

är dock inte -25 minus här längre. Fram mot veckan ser det ut att bli runt -6 , går det bra att skicka räkor i den temperaturen?
Någon som vill sälja Red Crystal som kan skicka?

Vänta en vecka eller två så slipper du riskera de små liven. Det kan doppa stundtals i temperaturen, varför inte lugna ner sig lite?

Ja för mig är det självklart att vänta… :stuck_out_tongue:

Yxeb sänkte du min karma för det?

Nej :expressionless:

Oj, sorry såg fel .