Jag har gula äppelsniglar, Pomacea bridgesii.
Har massor av gula avkommor från mina äppelsniglar i olika storlekar om någon vill byta t ex, eller köpa kanske?
Vill ha fler färger på denna snäckart och vill väldigt gärna pröva andra snygga snäckor, bara de inte förstör växterna.
Gärna stora sorter och snygga färger.
Vill även ha ett gäng Malaysisk sandsnäcka också till mina kar!
Vill också införskaffa några olika sorters snygga räkor. ![]()
Har några VF vildguppy från Brasilien som behöver fler kompisar. Förlorade tyvärr större delen av dem i somras under värmeböljan. De få som finns kvar mår mycket bra nu och akvariet är ok nu igen efter en rejäl upprensning och städning i akvariet (det hade växt igen för mycket och jag hittade en död fisk som låg och ruttnade gömt bland växterna).
Vill ha mer av samma sort om någon har? Hoppas!! ![]()
Är också möjligen intresserad av andra vildguppys eller fina levandefödare, t e x släktingen picta och funderar på att införskaffa några mollys då jag läste att de äter alger och är bra på att äta trådalger, är det sant? Det började växa sådana i mitt 110-L kar och jag försöker bli av med dem…
Jag har också grymt mycket flytväxter över av sorten musselblomma.
Jag bor i Bergsjön, Göteborg och hobbyodlar också lite chilipeppar i lägenheten för den som skulle kunna vara intresserad. ![]()