Olika räkfoder och deras innehåll.

Räkmackan gav ett förslag om detta, så då kör vi … en tråd på alla olika sorters räkfoder och deras innehåll.

AQUATIC NATURE SHRIMP EXCEL FOOD
[attachment=2:2lw8grci]bild.jpg[/attachment:2lw8grci]Ett högst kvalitets foder som är särskilt framtaget för alla räkor. En hög mängd spirulina stimulerar alla synliga naturliga färger. Berikat med spårämnen. Lättsmält. Varken grumlar eller förorenar vattnet.

• Råprotein Min 40%
  • Råfett Max 3%
  • Råfiber Max 4%
  • Råaska Max 15%
  • Natriumklorid Max 2%
  • Fuktighet Max 9%

JBL NOVO PRAWN
[attachment=1:2lw8grci]bild.jpg[/attachment:2lw8grci]Are made in a special production process. The ingredients, size and structure are specially selected to meet the nutritional needs of shrimps in aquarium(caradina, neocaradina ect.). A large proportion of green material with 5% spirulana algae, togheter with proteins from shrimp and fish reflect the natural nutritional requirements of shrimp. This guarantees healthy shell growth and problem-free shedding of the shell. Does not pollute the water as theey dont disolve. Stabilised vitamin C and other vitamins promote resistance to diseases.

Minimum/1000g

• A:25000 i.E/IU
  • D3 2000 i.E/IU
  • E: 300mg
  • C(stabil) 200mg

BIOMAX #2 0,8mm
[attachment=0:2lw8grci]bild.jpg[/attachment:2lw8grci]Biomax will turn your blur and dull color shrimps into bright and shining color ones in 15 days.

• Krill meal
  • Fish meal
  • Squid liver powder
  • Mussel meal
  • Liver meal
  • Brewer yeast
  • Spirulina
  • Wheat flour
  • Seaweed powder
  • Pearl powder
  • Astaxanthin
  • ß- glucan
  • Vitamin & trace minerals

Biomax säljs av Peter Haack under länken nedan:
http://www.haack.se/pmdd/index.php?option=com_content&view=article&id=23&Itemid=60

JBL NOVO CRABS
[attachment=1:wv1f3xey]bild.jpg[/attachment:wv1f3xey]Newly developed sinking food chips for crustaceans. Stable in water. 8-9mm diameter.
Meets nutritional needs through addition of 5 % wood fibre.
With high contents of cellulose that is essential for building up a chitin shell according to scientific research re-sults. Thus a trouble free skinning is assured.

Minimum/1000g

• A: 25000 i.E/IU
  • D3 2000 i.E/IU
  • E: 330mg
  • C(stabil) 400mg

TETRA MIN
[attachment=0:wv1f3xey]bild.jpg[/attachment:wv1f3xey]Nu med ny, förbättrad sammansättning som garanterar renare och klarare vatten.

• Fisk och fiskbiprodukter

• spannmål

• Jäst

• Vegetabiliska äggvite-extrakt

• Blötdjur och kräftdjur

• Olja och fett

• Alger

• Socker

• Mineralämnen

• Råprotein 47%

• Råfett 10%

• Råfiber 3%

• Råaska 11%

• Vatten 6%

• A-vitaminer

• D3

• E-vitaminer

• L-Askorbyl-2polyfosfat

• Lecitin

Kom igen folk, fyll gärna på listan :wink:

åhh vilken bra tråd!

så Tera Min är räkfoder? häligt för jag har nyss köpt den sorten till mina fiskar men om räkorna också gillar det hade jag ingen aning om!

blir färgerna starkare av detta foder?

Vi kommer troligen göra ett annat upplägg för den här tråden så det blir mer övergripligt och inte en massa inlägg ihop med foder infon. Men som Boki skriver fyll gärna på med andra sorter så länge innan vi får tid att ändra

[album:13x9ewdk]369[/album:13x9ewdk]

AMINOVITA-P
CATAGORY
Multi-Vitamins, Amino and enzymes
BENEFITS

1. promote the division and growth of cells
  2. immune-boosting and survival-enhancing effect
    PACKING
    50gm/bag

Bra komplement särskilt bra till Räkyngel
säljs av Peter Haack på länken nedan:
http://www.haack.se/pmdd/index.php?option=com_content&view=article&id=23&Itemid=60

[album:3kkomuad]370[/album:3kkomuad]
Biomax White Pellets

CATAGORY
Calcium and mineral supplements
BENEFITS

1. decrease pigment loss
  2. easy-to-molt formula
  3. easy-to-eat pellet
    PACKING
    50gm/ bag

Finkorniga vita pellets
säljs av Peterhaack under länken nedan:

Ursäkta att jag kapar tråden lite…men e inte “BIOZYME” ersättaren till “AMINOVITA-P” ? Skulle beställa sånt av Peter,men då fick jag “Biozyme” istället för “Aminovita-p”.Kanske var lite bakis då jag la min beställning ?!Jag alltså,inte Peter !

:slight_smile: informativ tråd. har inga bilder på mina, men ger dom… naturefood premium garnelenmix-m (tyskt räkfoder), tetra tetramin, tropical mikrovit basic, tropical vegetabin b (maltabletter), och new life spectrum h2o stable wafers (maltabletter) och dom gillar allt :smiley:

:oops: kom på att jag glömde skriva vad mina foder innehåller. men men

Ursäkta att jag kapar tråden lite…men e inte “BIOZYME” ersättaren till “AMINOVITA-P” ? Skulle beställa sånt av Peter,men då fick jag “Biozyme” istället för “Aminovita-p”.Kanske var lite bakis då jag la min beställning ?!Jag alltså,inte Peter !

Jag pratade med Peter i går och det är Aminovita-P som ersätter Biozyme.
Du var nog bakis :slight_smile: