Nytt hotell.

Så har det kommit i lite vatten och lite växter i mitt Mollyhotell.
Ska jagas lite mer växter och så blir det till att krama ur lite filter i det.
Har ju 2 ytterfilter som jag kan ta ifrån så bakterie kulturen kommer igång.
Här är en bild iaf. Ska försöka ta bättre senare.
Invånare kommmer bli CR av lite högre klass. :slight_smile:

Ser fräscht ut, jag gillar svart sand osså! Blir nog kanon med lite fler växter som du skrev! :stuck_out_tongue:

Rotten var ju supersnygg. Mörk och fin bottensubstrat gillar

Det var en fin rot du har där. Passar fint!

Tenkis, vad för plantor jagar du?

Har inte bestämt mig riktigt ang. växter.
Blir väl några stängelväxter och något större solitärt.
Ska kolla runt lite på zoopet och tropicas sidor.
Förslag tas tacksamt emot.
Hur är det att köra Co2 med räkor???
CR då alltså.

Glömde skriva att belysningen hamnar på 2*36w T5 kompaktrör. Så belysningsmässigt funkar det med dom flesta växter.

CR är känsliga mot Nitrater som finns i pmdd microämnena är de inte riktig lika känsliga för men just mycket KNO3 kan göra att de inte mår helt hundra

Co2 är ok då de gillar det surare vattnet.

Hmm Zoopet och Tropica =O( hehe funkar inte PlantSwap för dig =O)

Hojta om det är ngt du söker jag kanse har ngt kul i lådorna =O)

Kollade plantswap men inte mycket ute till salu där.
Fast man borde kanske ha någon köpesannons inne. :?:
Nu använder jag Aquatic natures produkter i mina akvarien, och det verkar fungera bra hos dom CR som jag har.
Har kört PMDD tidigare, och fick bra resultat i karen, men vågade inte chansa med CR så det blev annat.
Du kan ju PM:a mig om du har nåt kul i växtväg??? Jag har så jäkla svårt att bestämma mig vad jag ska ha.

jag ser iaf 3-6 säljes som är uppe iaf och som du säger kan man lägga upp sökes tråd med

Jag kan maila lite sen ja men ngra låga mossor hade nog gjort sig

Rotala macrandra “Green” skulle passa tror jag. Jag har lite om du skulle vara intresserad, även Fissidens fontanus :slight_smile:

Hmmm.
Mätte Kh till 2 idag i detta karet. Kommer inte ihåg vad det stod på påsen från Aquatic nature och hittar inget på deras hemsida. Mitt kranvatten har 5. Ph i akvariet är 6.8. Någon som har påsen till Ferti-soil kvar???

Lite mer bilder då. Blev ju 2 växter till idag. En Rotala rotundifolia, och från min egna odling (ett akvarie som jag släpat ut i min atriumgård. Som har blivit som ett växthus. Men det är ett annat projekt.) Bacopa monnieri.
Har lite andra beställningar på g också.
Nu går det en st CR räka i akvariet för att se så allt går bra. Han ska få flytta tillbaka till sina kompisar när dom andra kommer.

Och det kommer bli lite omflytt bland växterna.
Ska även dra igång ett mindre akvarie på skrivbordet på jobb. Kommer att fyllas med mitt överflöd av Pogestemon helferi, och annat kul.

Supersnyggt kar specielt med den där roten och den svarta sanden det ser trevligt ut