Nytt akvarium :D

Hej.
Köpte ett nylimat 97Liters akvarium på HAFs loppis :smiley:
Så ska starta det under veckan som kommer är tanken.
Mina crystal red och körsbärs räkor ska gå i den.
tänkte göra någon form av växt/räk kar :P.
Blev välldigt imponerad av Johnnys räkkar som han hade aquasoil som botten matrial :wink:
Men det kanse är svårt att få tag i? jag har ialla fall inte sätt det i någon butik.
Så funkar aquaclay lika bra? har läst att växter ska trivas i det och ska hjälpa den biologiska nedbrytningen mycket.

Just nu har jag ett luft fileter men det blir ju alldeles för litet för mitt nya akvarium.
Har 2 fluval 1 pumpar som jag inte använder. skulle man kunna använda en sån med nylon strumpa över? för att göra den räksäker men räcker det?

Och slutligen går det att använda mäsk i ett räk kar. har varit sugen på det men vill ju inte att räkorna ska få lida över mina idiotiska planer :lol:

/// Patrik Nordlöf

Mäsk kör jag till mitt 400L. Det är 3st 1.5L cola flaskor. Problemet blir ju då att det är svårt å hålla en jämn nivå med mäsk. Gick ju hyffsad bra men nu har jag inte räknat hur mycket CO2 som blev upplöst eller hur mycket det ens hjälpte. Men räkorna dog iaf inte och mossan växte på…

Luftfilter finns ju med större kapacitet. Eller så kopplar man på en cirkulationspump till filtret…

Typ en sånhär: