Hur ser en nykläckt CR räkling ut, ser dom ut som mini CR eller är dom blekare eller har dom ingen färg :? :? :? ???
Bra att veta vad man ska titta efter
!!
Mina var utan färg. Dock har dom ränder beroende på vilken gradering det är.
Grattis förresten!
Dom kan vara rätt så bleka och väldigt små, visst kan man se litet ränder på dom.
Man måste kolla väldigt några om man ska hitta dom.
Mina har både röd färg och vita ränder :?
Men de ser ut som små mini mini mini räkor
mina räklingar är lika tjocka som ett hårstrå på sonja alden.
Jag har läst någonstans att lägre graderade cr har färg medan högre graderade saknar.
Vet nån om det stämmer?
Det där låter ju himmla konstigt broddan :? :? :? !!!
Jag har tror jag sett något som stämmer med vad AMDAdesigne skriver yttepytte små miniräkor som är röda och vita men jag är inte helt säker på att jag sett rätt har inget förstorningsglas, sådant måste inköpas snarast
!!!
Hmmmm, jag ska ha ett utan handtag som det bara är glaset kvar av någonstanns, här måste rotas
!!!
Det där låter ju himmla konstigt broddan :? :? :? !!!
Jag har tror jag sett något som stämmer med vad AMDAdesigne skriver yttepytte små miniräkor som är röda och vita men jag är inte helt säker på att jag sett rätt har inget förstorningsglas, sådant måste inköpas snarast
!!!
Hmmmm, jag ska ha ett utan handtag som det bara är glaset kvar av någonstanns, här måste rotas
!!![/quote]
Japp tycker jag också!
Läste nånstans i ett engelskspråkigt räkforum. Att typ SS och uppåt är mer genomskinliga när de är “nyfödda” för att lite senare få bättre färg. Men för att man läst nåt i ett forum måste inte betyda att det är sant.
Det kan ligga nåt i det
mina musura och rr är genomskinliga när dom är nykläckta sedan får dom till sig sina finna färger.
Det låter jätteknepigt det där :? :? :? Om de CR som har lägre gradering skulle få räklingar med färg fattar jag inte varför de högre inte skulle ha färg som nykläckta :shock: !!!
Det ända jag kan tänka mej är att de mer vita än röda så därför kanske deras rälingar ser mer genomskinliga ut !!!
Ja :?:
Ja? Och ju högra gradering = desto mer vitt :).
Jippppey, jag har fattat rätt
!!!
Då är det nog räklingar jag sett, för jag har inga höggraderade räkor i det karet och jag har inget annat som skulle kunna vara så små och rödvita
!!!
Grattis