Nyförvärv

Måste ju visa mitt nyförvärv. Kermitgröna! Måste väl försöka höja ph i karet de ska bo i dock. De kom i ph 7,5 och det har ju inte jag riktigt… Så jag antar att jag får höja om jag ska behålla den fina gröna färgen.

Igår anlände de och idag bär en av honorna rom. Snabbt marscherat. Hoppas det blir något av den. De har ju inte riktigt hunnit acklimatisera sig i sin nya miljö än precis.

De verkar ha bråttom å reproducera dig :lol:

Vet du om dina är babaulti green eller om de är “dark green”

Det jag har läst är att skillnaden mellan dessa är att babaulti green växer långsamt och att deras färg inte är alltid lika grön, de verkar gilla byta färg. Dark green skulle vara rätt produktiva och snabbväxta, deras ynglar är röda första veckorna iaf.

En bild på dark green:

Hmm…det var med en liten, liten som var åt det röda hållet. Enligt länkarna du bifogar är de mest lika drakgreen faktiskt. De är inte så genomskinliga som de i länken till green. Men de är inte heller så där gräsgröna utan mer limefärgade…neongröna typ :slight_smile:

Jag kan inte se att mina har någon stripe på ryggen heller…

Ska se om jag kan få till fler bilder. Har en gigantisk rot i karet, som är full med håligheter…DÄR är räkorna…Men huvudsaken är ju att de trivs…inte att jag får se dem :wink:

Nu har jag fotat… De ser helt orangea ut på bild mot roten. Vet inte varför. De är gröna när jag tittar på dem med blotta ögat. Liksom har de ju en stripe på ryggen när jag fotar dem. Men man ser den inte annars. På körsbär och blå är det ju en ljus rand på ryggen alltid på honorna… Märkligt.
Men varför skulle de egentligen skicka mörkgröna? De är väl exklusivare och dyrare??
Så jag gissar vanlig caridina cf. babaulti “green”

Finfint :smiley: