Jag råkade komma hem med dessa räkor för en liten stund sen, tyvärr var informationen i affären ganska knapphändig. Den de ringde och frågade sa att de hette neocaridina och att de fanns som genomskinligt vita, men sa också att de fanns i röd-vit och svartvit randiga och att de skulle bli ca 2,5 cm stora.
Jag hoppas att det är neocaridina eftersom de den närmsta veckan kommer gå med mina fina CR/CB…
Någon som vet? (bildrena är inte så bra, de håller fortfarande på att koppas in)
Nu är de inkoppade och har fått lite mer färg…
(hemskt dåliga bilder men de ger en aning om hur de ser ut…)
Väldigt svårt att avgöra med så otydliga bilder. Du kan testa leta runt här eller här om du ser nån räka som liknar din.
Hittar ingen som är jätte lik. Får försöka ta fler bilder imorgon, den jag hittar som är mest lik är Caridina serratirostris men har svårt att tro att de skulle dyka upp i en vanlig djuraffär…
Jag ringde upp djuraffären för att försöka pressa av dem lite mer information men det enda de föreslog var att den hette Neocaridina Crystal…
Kanske är nån variant av New Bee? Då tillhör den samma släkt som Crystal red och Black.
Det är det förmodligen, ska flytta mina CR/CB till större akvarium under veckan och kan bara hoppas att de inte hinner korsa sig innan dess.
Tror det kan vara Caridina baubalti var. “Malaya”
Jo, det skulle det kunna vara…
Babaulti brukar ju ha en jätte lång rostrum så det är bara att kolla på dina räkor om de har det.
Här har du en till sida för att kika efter räkor: http://www.wirbellose.de/arten.html#Garnelen