Nya inköp idag! :)

Jag var iväg och köpte 2 nya sniglar idag.
Det är dessa eller liknande iaf :slight_smile:

M.V.H Linus

Wow, jag är inte så försjust i sniglar/snäckor men dessa var ju helt enkelt skithäftiga! :smiley:

Vad kallas dom?
Fina är dom i alla fall :smiley:

Jag ska ta reda på vad dom heter och ifall dom verkligen ser ut så här.
Mina är oxå gul svarta och har taggar som dessa.
Det är den enda snigel jag kunde hitta som såg ut ungefär som den.

M.V.H Linus

En sånhär fick jag av Boki: http://www.redbee.se/forum/viewtopic.php?id=144
De säljs för runt 20kr har jag sett i BrommaZoo. De kallar de för hornsnäckor.

Ja, Det ser ut att kunna vara dessa :slight_smile:
Jäkligt fräcka e dom iaf.
Jag hittade även en snigel ätande snigel men då kanske mina andra sniglar försvinner så sånna blev det inte.

M.V.H Linus

Är det sant?! Svart/gula? Och jag har jagad de överallt … och slutligen tagit hem de från Tyskland… Grrr…

En litet tips till alla. Köp inte för många om ni inte har tillräckligt med alger på ytorna. Jag hade omkring 6-8 stycken i mina nanokar och flera har dött nu. Enda förklaring är mat(alg)brist eftersom mina äldsta (omkring 3år) lever fortfarande…

Hejhopp. Ralf

Är det sant?! Svart/gula? Och jag har jagad de överallt … och slutligen tagit hem de från Tyskland… Grrr…

En litet tips till alla. Köp inte för många om ni inte har tillräckligt med alger på ytorna. Jag hade omkring 6-8 stycken i mina nanokar och flera har dött nu. Enda förklaring är mat(alg)brist eftersom mina äldsta (omkring 3år) lever fortfarande…

Hejhopp. Ralf[/quote]
Jupp, svartgula med horn.
De har typ 50st, fast många är unga.

Hej alla okända!
Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden, kändes onödigt att skapa en ny då det handlar just om “nya inköp idag”
Var och kollade fiskar på södermalm och kunde inte låta bli att köpa två blå äpplen :slight_smile:
Var även förbi min farmor då far min var i sthlm.
De undrade vad jag ville ha i födelsedagspresent, bra att vara enda barnet och få presenter fast man närmar sig 30, he, he
Önskade mig självklart räkor och min söta farmor frågade om jag ville ha dem skalade!!!
Förhoppningsvis får jag lite cb i förskott nästa vecka. Oskalade :wink:

haha, hoppas att de är oskalade då. :slight_smile: