Nya armaturen.

Nu var den färdig kanske inte den vackraste men den fyller sin funktion.

Den ger 2,25 W / litern så nu bubblar det om java mossan. hehe.

M.V.H Linus

Bilder?

Det här med att lagga in bilder fungerar inte ricktigt som det ska tror jag.

M.V.H Linus

Bubbel!! :smiley:

Coolt :slight_smile:

Ja det bubblar mer i detta akvariet än det jag har co2 i.

M.V.H Linus

Här kommer en bild nu när jag har satt på belysningen och jag kommer läggan in fler bilder efter hand. :slight_smile:

M.V.H Linus

Här är lite uppdatering.
Ursäkta det gula ljuset. :slight_smile:
Nu har jag kastat i lite Cuba oxå så vi får se vad det blir av detta. :smiley:

M.V.H Linus

Ser ut att kunna bli riktigt snyggt det där. :smiley:
Skaffade lite cuba till mitt kar, men jag tror inte att det klarar sig så bra.
Har nämligen engelsk sjösten 4-6 mm och belysningen består utav 2 st glödlampor på 25 w. :confused:

Men hoppas kan man ju göra, vill ha en fin tät matta. :smiley:

Blir nog riktigt snyggt när den väl breder ut sig.

Vad har du för räkor i den?

Om du frågar mig så har jag bara fiskar än. Men snart blir det nog ett nytt kar med räkor.
Frågade säkert inte mig, men men. ^^

Jag har Körsbärs och tigerräkor :slight_smile: men funderar på att kasta i en lite hög med barber som bara blir ca 1 - 1,5 cm. :slight_smile:

Jag köpte en ny växt idag (pogostemon helferi) som jag ska ha där mina stängelväxter växer :). Jag tar lite bilder när den är i karet just nu står den bara i sin nätkorg på bottnen eftersom jag inte han sätta i den idag :slight_smile:

Åh, dom som är så fina! :smiley:

Har också skaffat lite pogostemon helferi. Hoppas den växer på nu. Läst att den skulle vara snabbväxande.

Jag har också helferi i mitt guppy(räk)hotell. Den verkar klara sig bra, har jordbotten med fin grus över. och så göds det med AN aquaplant activator 24. i ett annat som jag inte hade jordbotten i så tog det inte många dagar innan den dog. har hört bra och dåligt om denna växt. Men fin är den. Och med den belysningen så kommer den nog att hålla sig nere.

Haha Nytt armatur projekt på G :slight_smile:
Men först en uppdatering av bilden som jag lovade.
Det ser lite tomt ut kanske inte skulle tagit bort mina stängelväxter :S
Ahh det blir nog fint när dom har brätt ut sig jag vill ju ha javan som blick fångare.

M.V.H Linus

Ahh Jag glömde bilden :slight_smile:

Det blir riktgit bra det där ju. Till helgen ska jag dra och fixa lite nya växter jag med. Ganska glest i mitt kar än. :slight_smile:

ja då ska du se mitt 180 l (ser förjävligt ut) hehe