ny sorts sand

Testar just nu å ha “gjuterisand” i ett kar, det är kt25 sand dvs väldigt finkornig sand. fick den från ett guteri :slight_smile: det ska visst vara tvättad sand infrån insjö nånstanns i landet. haft igång det i ett par dagar nu med 3st crystal black i för å testa om det finns nåt skadligt i!? ska lägga i ett par st eklöv för å sänka ph en aning sen får vi se hur det går. hoppas det funkar för satan va snygg den är :smiley: kan tyvärr inte ta nån bild då kameran inte vill va med längre :evil:

Men åhh… Du kan ju inte frestas o säga att den e skitsnygg, för att sedan inte kunna visa en bild ! :wink: Låna nån grannes eller nåt !! :smiley:

//Johan

Ja precis. Fram med en bild i torrt och i vått.

:oops: får be så hemskt mycke om ursäkt för min foto brist. ska avliva min kamera :twisted: lovar å ta en kass bild med mobilen imorgon så ni får ett hum iaf :wink:

Bild, bild, bild, bild, biiiiilder :mrgreen: :wink:

här kommer 2 bilder för att stilla ert begär lite :slight_smile: men det är som sagt dålig kvalité då dom är tagna med mobilen :roll:[attachment=1:1zrlzoju]Foto118.jpeg[/attachment:1zrlzoju][attachment=0:1zrlzoju]Foto119.jpeg[/attachment:1zrlzoju]

och räkorna lever än iaf :slight_smile: har även 2st guppy yngel däri just nu, men dom ska bort senare :smiley:

Snygg!
Jag har något liknande i ett av mina med, funkar fint med Crystalräkor, förrutom löv bör du ha i någon rot med av något slag.

Tack! jodå det kommer i en rot vid senare tillfälle :smiley: vill ha i en mangrove och får köra 6mil för att få tag i det, hinner inte det denna veckan iaf :frowning:

Liknar blästersanden jag har från Jula.

ja den är lik blästersand fast finkornigare. ska låta det gå ett tag till sen byter jag nog till denna sanden i alla räkkaren :smiley:

Låter som en bra idé :slight_smile:
Fördelen med dem här sanden är att man slipper det tråkiga tvättjobben.

exakt johnny :wink: inget som åker ner mellan stenarna, rent och snyggt :smiley:

Jag hade liknade blästersand från biltema
den enda nackdelen var att den ville följa med när man bytte vatten.
Annars är den jätte finn.

Arek

Och en del växter tål inte det blir för tätt runt fötterna, sen blir det en ful skitrand i framkant på karet då skiten lägger sig mellan glaset och sanden .

Ja ja. nu ska vi inte vara negativa :wink: växterna klarar sig då det inte är så många och de är tåliga, och skit vid rutan blir det iaf inte där framme då sanden ligger precis i kant där och högre där bak :mrgreen: